تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه داریوش رفیعی

داریوش رفیعی خواننده ایرانی دهه ۱۳۳۰ خورشیدی بود.این خواننده ایرانی در تاریخ چهارم دی ۱۳۰۶، در بم چشم به جهان گشود.

زندگینامه داریوش رفیعی

داریوش رفیعی خواننده ایرانی دهه ۱۳۳۰ خورشیدی بود.این خواننده ایرانی در تاریخ چهارم دی ۱۳۰۶، در بم چشم به جهان گشود. او پسر لطفعلی رفیعی، نماینده مردم بم در مجلس شورای ملی بود. بعد از طی کردن تحصیلات پیش پا افتاده در همان شهر در جوانی به دلیل موسیقی، درس را در بم ول کرد و به تهران کوچ کرد.

زندگینامه داریوش رفیعی

در تهران اول با مصطفی گرگین زاده و بعد با مجید وفادار آشنا شد که نتیجه آشنایی این خواننده ایرانی با مجید وفادار رکورد اهنگ هایی مشهور مثل: «زهره» , «شب انتظار» و اشنایی با مطلع کار هایی مثل: شب به گلستان تنها منتظرت بودم، «گلنار»  کجایی که از غمت ناله می‌کند، عاشق وفادار… و خیلی اهنگ های معروف دیگر شد.داریوش رفیعی نیز با جواد بدیع‌ زاده خواننده معرو نیز آشنا بود، به‌طوری‌ که تقریباً همیشه با وی بود.

زندگینامه داریوش رفیعی

نحوه فوت این خواننده ایرانی

وی در اوج معروفیت خاطر تزریق آمپول آلوده به کزاز دچار شد. بیژن ترقی در مورد آخرین ساعات زنده بودن رفیعی نوشته بوده: «صبح دوم بهمن بود. برف شدیدی می‌بارید و با اتومبیل خودمان از جاده قدیم شمیران به  طرف شهر می‌آمدیم. به اول کوچه فردوس محل زندگی داریوش رسیدیم. مشاهده کردیم او در کنار مادرش منتظر رسیدن اتومبیلی در کنار خیابان ایستاده است. سریعا توقف کردیم و از آنها خواستیم سوار شوند تا به شهر برویم اما این خواننده ایرانی نتواسنت به شهر برسد و دار فانی را وداع گفت.مرسی که تا پایان بیوگرافی داریوش رفیعی با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

زندگینامه داریوش رفیعی

منبع ویکی‌پدیا ساتین
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.