تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سر تیم برنرزلی

سر تیم برنرزلی دانشمند رایانه متولد شده در کشور انگلستان در رشته کامپیوتر، معلم کالج ام‌ آی‌ تی، معلم و محقق کالج ساوثهمپتون و رئیس کنسرسیوم وب جهان‌ گستر است.

زندگینامه سر تیم برنرزلی

سر تیم برنرزلی دانشمند رایانه متولد شده در کشور انگلستان در رشته کامپیوتر، معلم کالج ام‌ آی‌ تی، معلم و محقق کالج ساوثهمپتون و رئیس کنسرسیوم وب جهان‌ گستر است. و پیدایش وب را هم را نظارت می کند.این دانشمند رایانه در دانشگاه آکسفورد در زمینه مخترع وب جهان‌ گستر تحصیل کرده، یک نو اوری فرا رسانه‌ ای تحت اینترنت جهت به اشتراک گذاری در دنیا اطلاعات در شبکهٔ سرن (CERN)، لابراتوار فیزیک هسته‌ای اروپا، در ۱۹۸۹ در تاریخ ۲۵ دسامبر ۱۹۹۰ با مدد رسانی رابرت کی‌لیو و یک ادم محصل جوان در سرن،این دانشمند رایانه نخستین رابطه موفق را میان یک میزبان و کاربر پروتکل انتقال فرامتن از راه اینترنت را ایجاد کرد. اطلاعاتی که این دانشمند از URI, HTTP و HTML دریافت کرده بود به عنوان فناوری وب الان در حال گسترش است.

زندگینامه سر تیم برنرزلی

این دانشمند رایانه رئیس کنسرسیوم وب جهان‌ گستر است. نیز سر تیم برنرزلی رئیس بنیاد وب جهان‌ گستر می‌باشد که در سال ۲۰۰۹ جهت سرمایه‌گذاری و کوشش جهت هماهنگی بیشتر جهت بکارگیری از امکانات مثبت وب برای بشر راه‌اندازی شده.از سال ۲۰۰۴ میلادی سر تیم برنرزلی در دانشکده برق و رشته کامپیوتر دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان بر روی فعالیت جدیدش وب معنایی کار می‌کند.

مطالب خواندنی:

زندگینامه سر تیم برنرزلی

در ۲۰۰۷ سر تیم برنرزلی در کنار با آلبرت هافمن در رده نخست در لیست صد نفره بهترین نخبه های زنده تلگراف آورده شد.در ۴ آوریل ۲۰۱۷, انجمن ماشین‌های حسابگر لی را به عنوان دریافت‌کننده سال ۲۰۱۶ جایزه تورینگ معرفی کرد.

سخنان معروف این دانشمند رایانه

فکر اصلی ذایجاد دنیای وب، ساختن فضایی مشارکتی جهت ساخت رابطه به مددرسانی اشتراک‌ گذاری اطلاعات بود.تکنولوژی وب به آن طریق که من فکر می‌کردم تا الان بنا نشده است. حتما در انتظار آینده‌ای درخشان‌تر می مانم.داده، خیلی ارزشمند است و خیلی پیر تر از دستگاه است.

زندگینامه سر تیم برنرزلی

همیشه فکر کنید هرچیزی که می‌نویسید، برای رئیس آینده یا والدین شما نمایان داده می‌شود. نیز در این تصور باشید که همه اطلاعات پخش شده به دست شما برای فرزندان و نوه‌ها شما هم قابل مشاهده هستند.به امید اینکه شبکه و اینترنت برای از بین بردن مرزها و اتصال فرهنگ‌ها بکارگیری شود.مرسی که تا پایان بیوگرافی سر تیم برنرزلی با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

 

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.