تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سینا ولی الله

سینا ولی‌الله در سال 1355 در 25 مهر به دنیا امد. مجری سابق فارسی ۱ و مجری ایرانی برنامه چندشنبه‌ با سینا، که نخستین برنامه گفتگوی تلویزیونی به زبان فارسی است.

زندگینامه سینا ولی الله

سینا ولی‌الله در سال ۱۳۵۵ در ۲۵ مهر به دنیا امد. مجری سابق فارسی ۱ و مجری ایرانی برنامه چندشنبه‌ با سینا، که نخستین برنامه گفتگوی تلویزیونی به زبان فارسی است.او در حال حاظر در شبکه ماهواره‌ای رادیو جوان در حال کار است و برنامه چندشنبه‌ با سینا که بعد از تعطیلی فارسی ۱ از اینترنت پخش می شد، در حال حاظر با اسم سینا شو از این طریق فعالیت می کند. و از جمله تغییرات انجام شده عوض شدن مافوق سینا میثاق با ادمی به عنوان گرینگو است. زمانی هم با شبکه نشنال جئوگرافیک فارسی کار می کرده این مجری معروف. او اکثر جزوی از اجرا کنندگان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین مسابقات جام جهانی بود. او در جام جهانی ۲۰۰۶ با ۸ کار مطرح به عنوان پرکارترین مجری ایرانی در چشم ها قرار گرفت. سینا ولی‌الله بعذ از زمانی از ایران رفت و در حال حاظر در شهر لندن زندگی می کند.

زندگینامه سینا ولی الله

در دوره جوانی به کلاس های گویندگی علاقه مند شد و از معلم های مطرح  او ناصر ممدوح و منوچهر والی زاده بودند. نیز سینا به ظرف یک سال در زمینه تئاتر مشغول بوده لیکن دوباره به شغل گویندگی بازگشت. در سن ۲۳ سالگی قادر شد به عنوان گوینده برنامه رادیویی «هدف» در ایران کار کند. لیکن چند وقت بیشتر پایدار نبود بخاطر برقراری ارتباط با یکی از هم شغول های خانم و تولد بچه ای نامشروع که ثمره این رابطه بود، از رادیو اخراج شد.

زندگینامه سینا ولی الله

دقیقا همچین ماجرایی باعث شد تا نسبت به وضعیت در ان موقع بر ایران بدبین شود. او در سن ۲۵ سالگی با توجه به اینکه محصل رشته مهندسی صنایع بود بخاطر کارهای سیاسی با حراست دانشگاه درگیر شد و در اخر سر از دانشگاه رفت. بعد از رفتن از کالج، با ادمی با اسم احمد زارعی آشنا شد و بعد از زمانی فهمید که زارعی با مسعود رجوی و مجاهدین خلق رابطه دارد. زارعی سینا را با مسعود رجوی و ایده های مجاهدین آشنا کرد.

زندگینامه سینا ولی الله

بعد از زمانی سینا از راه سایبری با خود مسعود رجوی گفت و گو کرد و بخاطر مهارت منحصر به فردی که داشت در زمینه رسانه و گویندگی داشت، مورد توجه رجوی واقع شد.

زندگینامه سینا ولی الله
افتخارات این مجری معروف

وی در مدت بودنش در ایران سه بار به عنوان بهترین گوینده رادیو نامزد کسب پاداش جشنواره رادیو و تلویزیون شد و این جایزه را در سال ۲۰۰۴ کسب نمود. او همچنین یک بار اسکار گویندگان را برنده شد.مرسی که تا پایان بیوگرافی سینا ولی الله با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا توطئه پنهان
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. ایرانیان می گوید

    شما از اون چاخانهایی هستید که تو کله‌شون بجای مغز انسان مغز خر وجود داره.
    اینقدر هم بیسواد و نفهم تشریف دارید که هنوز نفهمیدید مسعود رجوی تو بمبارون عراق سقط شده.

    1. amin می گوید

      اخبار مرگ رجوی فعلا قطعی نیست

      1. پرستو می گوید

        چطور در سال ۱۳۷۸ از رادیو اخراج شد و سال ۸۳ مجری برتر انتخاب شده

  2. نگار می گوید

    سالها رو اشتباه فهمیدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.