تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه لئو تولستوی

لِف نیکلایویچ تولستوی فعال سیاسی-اجتماعی و نویسنده روسی بود. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به‌شمار می‌آید.

زندگینامه لئو تولستوی

لِف نیکلایویچ تولستوی فعال سیاسی-اجتماعی و نویسنده روسی بود. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به‌شمار می‌آید. رمانهای جنگ و صلح و آنا کارنینا تولستوی از بهترین‌های ادبیات داستانی جهان هستند. تولستوی در روسیه بسیار محبوب است و سکه طلای یادبود به احترام وی ضرب شده‌است. تولستوی در زمان زنده بودنش شهرت و محبوبیتی جهانی داشت اما به سادگی زندگی می‌کرد. نام تولستوی در زبان انگلیسی معمولاً به صورت «لئو تولستوی» نوشته می‌شود.تولستوی در روز ۲۰ نوامبر ۱۹۱۰ درگذشت و در زادگاه خویش به خاک سپرده شد.

زندگینامه لئو تولستوی

ازدواج و نوشتن کتاب های معروف

لئو تولستوی در سال ۱۸۶۲ با سوفیا آندر ژونا برس (Sofia Andreyevna Behrs) که ۱۶ سال از وی جوان تر بود ازدواج کرد. این ازدواج یک درجه از ثبات برای وی ایجاد کرد که تولستوی توانست در آن، حماسه بزرگ خود با نام جنگ و صلح و رمان آنا کارنینا را بنویسد.

جنگ و صلح در دامنه ، واقع گرایی و حس تاریخی آن نفس گیر است. برخی از شخصیت های آن مردم واقعی تاریخی بوده و مابقی ایجاد شده اند. دیگر اختراع شد. در آن روایت مقاومت دو خانواده در برابر ناپلئون شرح داده شده است. تولستوی هرگز آن را به عنوان یک رمان ندید، بلکه از نظر وی آن یک حماسه بود. در آن ضرورت بهترین استفاده از زندگی، صرف نظر از وضعیت موجود به خواننده القاء می شود.

زندگینامه لئو تولستوی

” لحظات شادی را به تصرف درآور، عشق بورز و عشق را بپذیر! این تنها واقعیت در جهان است، هر چیز دیگری احمقانه است . این آن چیزی است که ما در اینجا به آن علاقه مند هستیم . ”

تولستوی و اسلام

بر طبق مدارک و شواهدی که برای مدت طولانی به صورت مخفی نگه داشته شده بودند، تولستوی در اواخر عمر علاقه زیادی به آئین اسلام و دین محمدی (ص) پیدا کرده بود و رساله ای درباره حضرت محمد نوشته بود که برای مدتی طولانی اجازه انتشار نیافت، تا اینکه در سال ۱۹۹۰ به زبان روسی منتشر شد.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.