تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه لوییجی گالوانی

لوییجی گالوانی یک پزشک ایتالیایی تبار، فیزکدان، طبیعت گرا و فلسفه دان مشهور قرن هجدهم (۱۷۳۷ تا ۱۷۹۸ میلادی) بود.

زندگینامه لوییجی گالوانی

لوییجی گالوانی یک پزشک ایتالیایی تبار، فیزکدان، طبیعت گرا و فلسفه دان مشهور قرن هجدهم (۱۷۳۷ تا ۱۷۹۸ میلادی) بود. او یک چیز بسیار جالبی فهمید  که عضلات یک قورباغهٔ مرده اگر هدف جرقه یا شوک الکتریکی قرار گیرند منبسط و شدیداً دراز می‌شوند. دکتر لوییجی گالوانی نیز فهمید عضلات و سلول‌های عصبی الکتریسیته می سازد. دکتر از سازندگان زایمان امروزی است.

زندگینامه لوییجی گالوانی

وی شخصی بود که برق حیوانات را کشف کرد.او در شهر بولونیای ایتالیا چشم به جهان گشود. پدرش طلاکار بود و مادر او همسر چهارم دومنیکو بود. خانواده اش درباری نبود، اما آن‌ها قادر بودند مخارجی برای فرستادن حداقل یکی از فرزندان خود را برای تحصیل در کالج ایجاد کنند. او اول قصد داشت به کلیسا برود؛ بنابراین در ۱۵ سالگی راه همیشه مذهبی این کار را در پی گرفت. او قصد داشت این راه را انتخاب کند ولی پدر و مادرش او را قانع کردند تا این کار را ول کند. در سال ۱۷۵۵، لوییجی گالوانی به دانشکده هنر دانشگاه بولونیا راهی شد.وی بعد از در خواندن در علوم طبّی به استادی دانشگاه بولونیا (Bologna) رسید.

ماجرای قورباغه

در حدود ۱۷۸۶، با نگاه کردن به وسعت علم ماجرای وی را، که در مدت کالبد شکافی قورباغه برای شرح به دانش اموزان خود، و ترکیب بدن قورباغه کالبد شکافی آنها اثابت پین Elsafdah را دید این ماجرا را کشف کرد. تا اشتباه که بدن قورباغه (قورباغه مایعات بدن) می سازد الکتریکی لیکن اصلی وجود دو فلز غیر مشابه (پین نصب بدن و کالبد شکافی قورباغه چاقوی جراحی) و الکترولیت خود (بدن قورباغه مایع) است.

زندگینامه لوییجی گالوانی

این رابطه با این تجربه میان زندگی و جنبش و میان الکتریسیته رابطه دارد. ولی نظریه گالوانی دراثبات این ماجرا اشتباه بود ، اما آن یک کشف حیاتی برق (در داخل بدن انسان) است، چونکه قورباغه های عضلانی به عنوان یک حاصل از سیگنال الکتریکی نقل مکان کرد. گالوانی این پدیده را “پدیده گالوانی” یا گالوانیزم اتنخاب کرد.

زندگینامه لوییجی گالوانی

کوشش پزشک لوئیجی گالوانی برای شرح واقعه ای که او فهمیده بود، منجر به اختراع باتری گالوانیک شده است، گرچه لوئیجی گالوانی مخترع نیست. کشف نتیجه به اختلاف با آلساندرو ولتا شد، همانطور که گالوانی شرح داد که بدن قورباغه، شوک الکتریکی را ایجاد می کند و ولتا شرح داد که جریان الکتریکی به دلیل بودن دو ماده معدنی گوناگونی در بدن او است. توضیح ولتا دقیق بود برای اثبات اعتبار فرظیه وی، او یک مدل برای سلول گالوانیک ساخت و سرانجامش ساخت جریان الکتریکی شد و اعتبار نتیجه را ثابت کرد. ولتا اسم “گالوانیک” را به یک جریان الکتریکی که از واکنش شیمیایی حاصل می شود تغییر داد.

وی در سال ۱۷۸۰ در آزمایش‌هایی با پای قورباغه کشف کرد که اگر بار الکتریکی به پای قورباغه مرده بزند پاهایش منقبض می‌شوند؛ و به این مراحل تقریباً اتفاقی بیو الکتریسیته را کشف کرد. نیز فهمید که پاها در نبودن بار الکتریکی که به وسیلهٔ دستگاه leyden jar به آن‌ها می‌داد نیز شاید منقبض شوند. او نتیجه گرفت که طرح دیگری بار الکتریکی هم در کار است.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.