تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مایکل فارادی

مایکل فارادی فیزیکدان انگلیسی در تاریخ 22 سپتامبر سال 1791 چشم به جهان گشود.بعلاوه بر فیزیک شیمیدان هم بود.

زندگینامه مایکل فارادی

مایکل فارادی فیزیکدان انگلیسی در تاریخ ۲۲ سپتامبر سال ۱۷۹۱ چشم به جهان گشود.بعلاوه بر فیزیک شیمیدان هم بود. اغلب بخاطر نوآوری‌هایش در الکترومغناطیس و الکتروشیمی معروف است. کشف بنزن و قواعد در راستا به القای الکترومغناطیسی و تهیه کلر مایع از بهترین اثار او است.این فیزیکدان انگلیسی خیلی کنجکاو بود.بعد از اتمام کارآموزی در سن ۲۰ سالگی، در سخنرانی‌های افراد معروف گوناگونی می رفت تا این راه را بیشتر یاد بگیرد.

زندگینامه مایکل فارادی

در این موقع این فیزیکدان انگلیسی به همفری داوی پیشنهاد کار داد، استاد شیمی‌اش که بعدها در سال ۱۸۱۳ وی را در موسسه‌ی رویال شیمی، به عنوان کنار دست خود منصوب کرد.چند وقت بعد، در سال ۱۸۲۱، این دانشمند انگلیسی با سارا برنارد ازدواج کرد. وی سارا را در کلیسای ساندمانیان دیده بود.بعد از بازنشستگی داوی در سال ۱۸۲۷، فارادی به عنوان سخنران شیمی انجمن رویال جانشین او وی کرد و همه‌ی فعالیت های علمی خود که مربوط با اثر میعان گازها، فریب نوری، و جاسازی بنزن از روغن‌های گازی را به وی داد.

کشف بزرگ این دانشمند انگلیسی

مطالب خواندنی:

زندگینامه همفری دیوی

زندگینامه جاستین بیبر

در سال ۱۸۳۱ این دانشمند انگلیسی شیوه  القاء جریان‌های الکتریسیته را کشف کرد و نخستین دینام الکتریکی را تولید کرد. در سال ۱۸۳۹ وی آزمایش های زیادی جهت تشخیص ماهیت بنیادین الکتریسیته انجام داد و بدین ترتیب انتشار داد که نیروی الکتریسیته شامل یک میدان با خطوط منحنی نیرو بوده و یک ظرفیت القایی خاص را به دست آورد. این کار باعث ساختن نظریه‌های خودش دررابطه با سیستم های نوری و گرانشی شد. بعضی از اکتشافات معروف و عبارت‌ اند از: فرآیند دیامغناطیسم، کار فارادی، قفس فارادی و مواردی دیگر.دو مورد از کتاب‌های برجسته او ” تحقیقات تجربی در الکتریسیته ” و ” تاریخچه‌ی شیمیایی شمع ” هستند.

زندگینامه مایکل فارادی

دوره پایانی این فیزیکدان انگلیسی

درزمان های پایانی زندگی، فارادی چند دستاورد دیگر داشت: مدرک دکترای قانون مدنی در سال ۱۸۳۲ از کالچ آکسفورد به او داده شد. فارادی در سال ۱۸۳۸ به عنوان یک عضو خارجی انجمن سلطنتی علوم سوئد و در سال ۱۸۴۴ برای انجمن علوم فرانسه گزینش شد.

بخاطر کارهای علمی بزرگ او، دولت انگلیس به او حقوق بازنشستگی و خانه‌ای در همپتون کورت هدیه داد. وی بعداز بازنشستگی‌اش در سال ۱۸۵۸، بقیه عمر خود را در این خانه استراحت کرد.این دانشمند بزرگ انگلیسی در ۲۵ اوت ۱۸۶۷ از دنیا رفت.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.