تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مریم طوسی

مریم طوسی سریع ترین زن دونده از کشور عزیزمان ایران است ، که مدت ها توانسته به عنوان برترین ورزشکار سال هم گزینش شود.

زندگینامه مریم طوسی

مریم طوسی سریع ترین زن دونده از کشور عزیزمان ایران است ، که مدت ها توانسته به عنوان برترین ورزشکار سال هم گزینش شود. این خانوم ورزشکار کشورمان که فارغ التحصیل در زمینه تربیت بدنی از کالج تهران هم هست، تا الان توانسته برد ها و عناوین متعددی را برای دو ومیدانی ایران به دست آورد. که از بین این افتخارات می توان به ۴ طلا و ۲ برنز مریم طوسی در بازی های آسیایی گوناگون اشاره کرد.

زندگینامه مریم طوسی

مریم طوسی که از زنان ورزشکار معروف ایران است در تاریخ ۱۴ آذر ماه سال ۱۳۶۷ چشم به دنیا گشود.، ورزشکاری است که فرقی بیش از حد با بقیه زنان ورزشکار دارد. موقعیت فرهنگی کشور و طرز تفکری که به زنان ورزشکار در کشورمان وجود دارد باعث شده تا زنان ورزشکار قادر نباشند به دست اوردهای زیادی دست پیدا کنند. وسایل کم و نداشتن حمایت کننده را هم باید جزو مشکلات فرهنگی خواند. با تمام این مشکلات و سختی های ورزشکارانی هم هستند که قصد اینو دارند از تمام این مشکلات رد بشوند و خودشان را به سوی افتخار افرینی در ورزش برسانند. از بین این ورزشکاران مریم طوسی را می توان به عنوان الگو معرفی کرد.

او  در زمان مدرسه از بچه های زرنگ کلاس بود، همیشه طرز دیدگاه جالبی به ورزش داشته و تلاش کرده درست مثل مردان افتخار افرینی کند. بودن در رده های گوناگون تیم ملی دو و میدانی زنان کشور را می توان از دست اورد های قابل توجه این ورزشکار نام اور گفت؛ دست اوردی که هرکسی نمی تواند ان را بدست بی اورد.

مطالب خواندنی:

او، ورزشکار اخلاق سال ۹۲ کشور بوده است. در دوهای ۶۰ متر، ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر هم مشارکت کرده و در تمام این زمینه های نام برده شده موفق شده مدال های مهمی را کسب کرده. دو قهرمانی آسیا که در بازی های داخل سالن بوده است و نیز گرفتن سه مدال برنز در دو ۴ در ۴۰۰ متر از بهترین عنواین این ورزشکار است.

زندگینامه مریم طوسی

عناوین بدست امده توسط این ورزشکار ایرانی

وی در پنجمین دورهٔ مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در شهر هانگژو چین، مدال طلای ۴۰۰ متر سرعت را کسب. او با طی کردن ۴۰۰ متر در مدت‌زمان ۵۳ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه، ضمن کسب گردن‌آویز طلا، رکورد ایران را ارتقا داد. این در حالی بود که او به‌ دلیل قوانین موجود در کشور ایران، با پوشش اسلامی در مسابقه شرکت کرده‌ بود. رکورد پیشین این ماده در اختیار همین ورزشکار با مدت‌زمان ۵۵ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه بود. جایزه‌ای که بابت شکستن رکورد زنان ایران به او داده شده‌ بود در گذشته کمتر از ۵۰۰هزار تومان اعلام شد، درحالی‌که به دونده‌ ای که در رشتهٔ مردان رکورد مشابهی را جابجا کرده‌ بود یک اتومبیل داده شد.

 

او در بازی های جایزهٔ بزرگ آسیا در تایلند مدال طلای مادهٔ ۴۰۰ متر را در کارنامه خود اضافه کرد.طوسی در بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۱۳ که در اندونزی راه اندازی شده‌ بود، قادر شد در مسابقات ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر مالک دو مدال طلا شود و رکورد ایران در این زمینه افزایش بدهد.

زندگینامه مریم طوسی

مریم طوسی در زمستان ۹۷ با حضور در برنامه خندوانه از دست جناب خان یک زنگ آیفن منزل هدیه گرفت که می تواند به او در افزایش بازدهی شتاب و سرعت در مسابقات حساس کمک کند ، حال باید دید آیا این هدیه از نظر کمیته های بین المللی ورزشی یک دوپینگ و یا شبه دوپینگ می باشد یا خیر.همچنین عروسک جنابخان از ایشان در مورد داشتن رنگبندی نیز سوال کرد که خانم طوسی با پاسخ : خیر ، من فقط یکرنگ هستم ، جواب ایشان را داد . لازم به ذکر می باشد رنگ طوسی در سال های اخیر در ایران بشدت ترسناک ، خوفناک و حامل خطرات جبران ناپذیری است.مرسی که تا پایان بیوگرافی مریم طوسی با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.