تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه هنری فورد

هنری فورد، کارآفرین و خیر، اختراع کننده، کاتب و نظریه‌ پرداز اهل کشور امریکا بود، که کمپانی  ماشین سازی فورد را در سال ۱۹۰۳ ساخت.

زندگینامه هنری فورد

هنری فورد، کارآفرین و خیر، اختراع کننده، کاتب و نظریه‌ پرداز اهل کشور امریکا بود، که کمپانی  ماشین سازی فورد را در سال ۱۹۰۳ ساخت.

او مخترع خط تولید صنعتی است ، که اولین دفعه با اینده نگری ساخت ماشینی با قیمت پایین خط تولید را در درست گرفت. در رابطه با بیوگرافی هنری فورد میتوان گفت یک از کسانی بود که در قاره های جهان عرصه تولیدات را کاملا عوض کرد، و همچنین میتوان گفت ساختار تولید زیاد کالا، حقوق خوب برای کارگران و مبلغ پایین پیشنهادی او بسیار تاثیر گذار بود. که آن را کمپانی فوردیسم نام گذاری کرد.فورد نظریه جهانی داشت و مصرف‌ گرایی را باعث ارامش در دنیا می‌دانست.

زندگینامه هنری فورد

هنری فورد جزو از معروف ترین و ثروثمند ترین مردان صنعت مبدل شد. هنری فورد پس از فوت، تمام دارایش را به بنیاد فورد اهدا کرد، ولی ترتیبی داد که فامیل هایش تا ابد کنترل آن را در اختیار داشته باشند. فورد در کنار کارهای صنعتی و اقتصادی، یک نظریه‌ پرداز و کاتب ماهر نیز بود این موضوع را میتوان در خواندن  بیوگرافی هنری فورد تشخیص داد.هنری فورد بخاطر مخالفت با حضور ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم مشهور است. در سال ۱۹۱۸نصفی از ماشین های آمریکایی فورد طرح تی بودند، که مورد توجه این است که رنگ های تمام ان ماشین ها مشکی بود.

مطالب خواندنی:

او در زندگینامه خودگفته است: «هر مشتری قادر است ماشینی به رنگ دلخواه خود بخرد تا وقتی که این رنگ سیاه باشد.» تا قبل از راه‌اندازی خط تولید که برای فعالیت بهتر تنها خودروی سیاه تولید می‌کرد، طرح تی به رنگ‌های دیگر مانند قرمز نیز ساخته می‌شد.فورد با کلارا آلا بریانت در سال ۱۸۸۸ وصلت کرد. او هزینه های خانواده خود را با کشاورزی و آسیاب تامین می‌کرد. چند سال‌ بعد ، صاحب پسری شد، که نامش را ادزل گذاشت.

زندگینامه هنری فورد

دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۰۳، هنری فورد سومین کمپانی خود را با شراکت الکساندر مالکومسن و با پشتوانه ای به مبلغ ۱۶۰ هزار دلار ساخت. به هر حال این پشتوانه فقط روی کاغذ واقعیت داشت و آن‌ها تنها ۲۸ هزار دلار برای به کار کردن شرکت کرده خرج کردند که این قیمت هم از قبل از فروش سهام کمپانی کسب شد. این بار شریک فورد بود که قادر نبود نقشه‌های او را برای بر پایین نگه‌ داشتن قیمت و افزایش ساختن ماشین قبول کند. مالکومسن در اخر سر از فورد جدا شد و فورد با مالک شدن سهام او، به درجه ریاست شرکت رسید. در این وقت فورد اتومبیلی ساخت که با سرعت ۹۱.۳ مایل (۱۴۶.۹ کیلومتر) در ساعت، رکورد سریع ترین ماشین روز را از آن خود کرد. این اتومبیل که کمی بعد ۹۹۹ نامیده شد، توسط راننده‌ی مسابقه‌ای، برنلی اولد فیلد، به تمام مردم معرفی کرد و اسم برند فورد را در آمریکا مشهور کرد.

عدم موفقیت در عرصه سیاست

در سال ۱۹۱۸، وودرو ویلسون از هنری فورد درخواست کرد تا از طرف حزب دموکرات میشیگان کاندید سناتوری پارلمان آمریکا بشود. در آن تایم، امیرکا در چنگ به سر می سپرد. و اگرچه فورد خود را به‌عنوان یک نامزد صلح‌طلب به مردم شناسایی کرده بود، ولی نتوانست اعتماد سیاسی مردم را از ان خود کند و دوره انتخابات را به نامزد دیگری به نام ترومن نیوبری بخشید.

زندگینامه هنری فورد

در ادامه‌ی سال ۱۹۱۸، ۲ سال پس‌ از اینکه دو نفر از سهامداران اصلی کمپانی فورد درخواستی مبتنا بر اینکه او حق سهامداران را رعایت نمی‌کند، علیه او درس کردند، هنری فورد از مقام خود استعفا کرد و پسرش ادسل فورد به جای ریس کمپانی شد. یک سال بعد، هنری فورد گفت که قصد ساختن کارخانه‌ ی جدیدی را دارد. و مدل کامل شده‌ ی T را در آن به تولید کند. این داستان، باعث ترس سهامداران شرکت فورد شد؛ به‌ طوری‌ که آن‌ها همه سهام خود را فروختند. بعداً مشخص شد که این حرکت هنری فورد، فقط سیاستی برای به دست آوردن کل سهام شرکت فورد بوده است. به‌این‌ ترتیب خانواده‌ی فورد همه‌ی سهام این شرکت را در چنگ خود گرفتند و اگرچه هنوز ادسل ریاست شرکت را به عهده داشت، ولی هنری فورد بود که تصمیمات اصلی شرکت را می گرفت.
منبع ویکی‌پدیا زومیت
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.