تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه پیتر گرونبرگ

پیتر گرونبرگ یک فیزیکدان مشهور در تاریخ دنیا است. که به خاطر مدت ها کار در زمینه فیزیک قادر شد جایزه ی نوبل را در کارنامه خود جا دهد.

زندگینامه پیتر گرونبرگ

پیتر گرونبرگ یک فیزیکدان مشهور در تاریخ دنیا است. که به خاطر مدت ها کار در زمینه فیزیک قادر شد جایزه ی نوبل را در کارنامه خود جا دهد. این فیزیکدان مشهور که تاثیر زیادی را در پیشرفت ظرفیت حافظه ی دستگاه های الکترونیکی داشت، در سن ۷۸ سالگی فوت کرد. همیشه دنیای فیزیک، خود را مدیون این فیزیکدان مشهور می داند و این فقط بخاطر پژوهشات او بر روی افزایش حجم حافظه دستگاه های الکترونیکی نیست، بخاطر این است که کارهای با ارزش در سایر زمینه ها فیزیک داشته.

زندگینامه پیتر گرونبرگ

شروع فعالیت حرفه ای این فیزیکدان مشهور

اگر بخواهیم  جهت کارهای این فیزیکدان مشهور در رشته های  فیزیک شروعی در نظر بگیریم در حق او اجحاف کردیم، چرا که گرونبرگ از همان موقعی که در حال درس خواندن بود کارهای علمی خود را هم شروع نموده بود. در کل کسب جایزه نوبل در سال ۲۰۰۷ به دست او را می توان مهمترین اتفاق در زندگینامه او دانست.

مطالب خواندنی:

آکادمی علوم سنتی در سوئد اعلام کرد که مینیاتوری کردن دیسک های سخت، یکی از مهم ترین کارهایی بوده که در این چند ساله در علم فیزیک صورت پذیرفته است. همچنین کار گرونبرگ آغازگر فعالیت های جدی تر حوزه ی نانو تکنولوژی بود و به عبارتی این گرونبرگ بود که توانست نانو تکنولوژی را به سکویی بسیار بلندتر از آن چیزی که در آن قرار گرفته بود پرتاب کند.جایزه ای که گرونبرگ دریافت کرد، ارزشی معادل ۵۴ میلیون دلار داشت و این رقمی بسیار بالا برای فعالیت های فیزیکی در جهان بود. به عبارتی دیگر این پیتر گرونبرگ بود که موفق شد به عنوان یک فیزیکدان چنین جایزه ی معتبری را دریافت کند.

زندگینامه پیتر گرونبرگ

تشکر از دستاوردهای گرونبرگ

مرکز پژوهشی یولیش که جزو مهم ترین مراکز علمی در میان بقیه مراکز در اروپا می باشد، گفت که بدون تردید پتر گرونبرگ و اثر «مقاومت مغناطیسی بزرگ» او تغییراتی بزرگی را در زیستن انسان ها ایجاد کرده و علم و فناوری را بسیار مورد دین خود قرار داده است. از طرفی دیگر اغلب کارشناسان معتقدی که کشف گرونبرگ فقط فناوری نانو را تغییر نداده بلکه امکان عوض کردن در گروه های اتمی را در مقیاس نانومتر هم ایجاد کرده است.

زندگینامه پیتر گرونبرگ

در اخر سر پتر گرونبرگ در تاریخ نهم آوریل سال ۲۰۱۸ هنگامی که ۷۸ ساله بود بخاطر کهولت سن در شهر یولیش آلمان فوت کرد.مرسی که تا پایان این مقاله با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع پرورش افکار راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.