تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه چارلز ببیج

چارلز بابیج یک فلسفه دان و یک ریاضی دان مشهور از کشور اینگلیس بود. وی اولین شخصی بود که فکر ساخت یک ماشین محاسبه گر را در ذهنش پرورش می داد.

زندگینامه چارلز ببیج

چارلز بابیج یک فلسفه دان و یک ریاضی دان مشهور از کشور اینگلیس بود. وی اولین شخصی بود که فکر ساخت یک ماشین محاسبه گر را در ذهنش پرورش می داد.

او در سال ۱۸۲۰ ساختن ماشین محاسبه گر خود را شروع کرد؛ ماشینی که سال های بعد با اسم ماشین تفاضلی مشهور شد. او ایده و زمان خیلی زیادی را گذاشت تا بتواند ماشین محاسبه گر مکانیکی را بسازد که در درجه اول: بتواند به درس بودن محاسبات به وسیله او مطمئن شود و دوم: این که وقت زیادی را که برای محاسبات پیچیده و زمان بر می‌شد را کم کند. این ریاضی دان مشهور جهت این کار طرح های زیادی و مبتنی بر بناگذاری مکانیکی متنوع طراحی و با ارائه آن به دولت ان موقع انگلستان آنها را قانع نمود تا روی طراحی این اثر مهم وقت گذاری بکنند.

زندگینامه چارلز ببیج

شروع موفقیت های چارلز ببیج

مطالب خواندنی:

زندگینامه خیام نیشابوری

زندگینامه همفری دیوی

زمان درس خواندن ببیج و مطالعه کردن وی در آن وقت، برای او معروفیت بسیاری را در جامعه علمی ساخته بود. این ریاضی دان مشهور و جوان یک سال بعد از اتمام درسش در سازمان سلطنتی بریتانیا رفت و برای انها شخنرانی کرد و یک سال بعد هم به عنوان همکار جامعه‌ی علمی سلطنتی گزینش شد. در بیوگرافی چارلز ببیج می خوانیم که او کوشش های زیادی جهت درس دادن در دانشگاه‌های هیلیبری و ادینبرگ داشت که با بودن دریافت توصیه‌ نامه از اساتید این کالج ها در این کار موفق نبود.ببیج در سال‌های بعدی کوشش های پشت سر همی جهت اغاز تجارت داشت. او اول فکری جهت ساختن شرکت بیمه داشت لیکن به موفقیت نرسید.

ساختن ماشین حساب و کامپیوتر

در وقت زندگی ببیج، جدول های ریاضی و بکارگیری از آنها به خاطر محاسبات و مسیریابی خیلی معروف بود. مشکل های موجود در این جداول که معمولا بدلیل اشتباه ای انسانی ساخته می‌شدند، از رویداد های مهم ریاضی‌ دان مشهور آن موقع بودند. کوشش جهت حل این مشکل و ساختن مکانیزمی جهت انجام محاسبات، از سال ۱۸۱۲ به ذهن چارلز ببیج رسید.

زندگینامه چارلز ببیج

 

سالهای اخر چارلز ببیج

چارلز ببیج در ۱۸ اکتبر سال ۱۸۷۱ در سن ۷۹ سالگی در منزل خودش در میلبون فوت کرد. جسد او در گورستان سبز کنزال خاک سپاری شد. گزارشات کالبدشکافی، دلیل مرگ او را نارسایی کلیوی و عفونت ادراری بیان کرده‌اند. نیمی از مغز این دانشمند در موزه‌ی علوم هانتر در لندن نگهداری می‌شود.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.