تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

بیوگرافی سیاوش شمس

در این نوشتار قصد داریم شما را با یکی از خواننده های خوش صدا اما نه چندان مطرح در رسانه ها آشنا کنیم. حتما شما هم حداقل یکی از آهنگ های او را شنیده اید مانند آهنگ دختر چوپون که یکی از معروف ترین و زیباترین آهنگ های اوست که با وجود گذشت سال‌های بسیار ، هنوز هم جزء پرطرفدارترین آهنگ های ایرانی است که هم جوانان و هم بزرگسالان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. در این پست می‌خواهیم که کمی با سیاوش شمس آشنا شده و چیزهایی درباره زندگی شخصی و شغلی او بیوگرافی سیاوش شمس بدانیم . پس با ما همراه باشید.

کودکی و نوجوانی در بیوگرافی سیاوش شمس

سیاوش در ششمین روز از ماه بهمن در سال ۱۳۴۲ در خوزستان به دنیا آمد. مادر او خدیجه دهقان نام دارد که او اهل رامهرمز خوزستان است و پدرش هم که ابراهیم نام دارد اهل چهار محال بختیاری می‌باشد. والدین سیاوش هنگامی که او کودک بود به تهران مهاجرت کردند و او تحصیلات ابتدایی خود را در این شهر گذراند. بعد از آن که او دوران ابتدایی خود را تمام کرد، آن‌ها به آمریکا مهاجرت کرده و تحصیلات راهنمایی را در آمریکا گذراند.

او از همان دوران کودکی در جمع ها و مهمانی ها می‌خواند. اما نکته جالبی که در خواندن او بود، این بود که هنگامی که قصد داشت بخواند باید چراغ ها را خاموش می‌کردند، چون که از خواندن در جمع خجالت می‌کشید.

پس از آن که سیاوش تحصیلات خود در دبیرستان را به اتمام رساند، در دانشگاه کالیفرنیا و در رشته آهنگ و کامپیوتر به تحصیل پرداخت.

مطالب خواندنی:
siyavash shams
siyavash shams

شروع حرفه ای در موسیقی

سال ۱۹۸۶ بود که او شروع فعالیت حرفه ای خود را با انتشار یک آلبوم آغاز کرد. این آلبوم که او آن را همسایه ها نامیده بود با فروش فوق العاده‌ای مواجه شد. یکی از آهنگ های این آلبوم که دختر ایرونی نام داشت خیلی مورد توجه قرار گرفت و افراد زیادی از آن استقبال کردند. ترانه این آهنگ را لیلا کسری پیش از فوت نوشته بود.

سپس او آلبومی به نام صحنه را منتشر کرد که حسابی گل کرد. از آن پس بود که او به جای سیاوش شمس ، سیاوش صحنه نامیده می‌شد. در کل آثار سیاوش به شدت مورد استقبال ایرانی ها قرار می‌گرفت. آلبوم های او در صدر پرفروش ترین آلبوم ها قرار می‌گرفت.

نکاتی از زندگی شخصی سیاوش شمس

در ادامه بیوگرافی سیاوش شمس باید بگوییم که او قد بلند و هیکل خوبی دارد. پوست او تقریبا برنزه و سبزه است. او هنگامی که جوان تر بود موهای تماما مشکی خود را بلند نگه می‌داشت اما این روزها دیگر آن ها را کوتاه نگه می‌دارد. او در بین غذاهای مختلف به خورشت بادمجان و غذاهای دریایی و عدس پلو با کشمش علاقه زیادی دارد.

او در سال ۲۰۰۳ با مدیربرنامه اش که به مدت ۲۰ سال با یکدیگر کار می‌کردند، ازدواج کرد. سپس دو پسر را به فرزندخواندگی قبول کردند و با عشق آن ها را بزرگ می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.