تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه آدام موسری

آدام موسری جزو کارآفرینان برتر جهان است. وی دروگه ای آمریکایی اسرائیلی است که قبلا با کارد کردن در بخش مدیر اجرایی در فیسبوک مشهور بود.

زندگینامه آدام موسری

آدام موسری جزو کارآفرینان برتر جهان است. وی دروگه ای آمریکایی اسرائیلی است که قبلا با کارد کردن در بخش مدیر اجرایی در فیسبوک مشهور بود. این کارافرین بزرگ خصوصا جهت ساختن خبر خوان این اپلیکیشن معروف شد. موسری یک هفته بعد از کناره گیری غیرمنتظره کوین سیستروم و مایک کریگر، سازندگان اینستاگرام توسط فیسبوک در اکتبر ۲۰۱۸ (مهرماه ۱۳۹۷) به عنوان مالک جدید اینستاگرام گزینش شد.ادام موسری در نیویورک به دنیا امده است و نیز به‌ دلیل تجربه و معروفیت کم او نسبت به بزرگان دنیای تکنولوژی، بیوگرافی آدام موسری کامل از این ادم فنی یافت نشده. اطلاعات کمی که از موسری در پروفایل لینکدینش هست، فقط در خواندن در کالج او را نشان می‌دهد. آدام موسری در کالج نیویورک در امریکا و درزمینه ساختن اطلاعات در خلال سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵) متحصل بوده.

زندگینامه آدام موسری
موسری در رشته طراحی اطلاعات (بهینه‌سازی تجربه کاربری در دریافت محتوا) تحصیل کرده است
رشته‌ی تحصیلی آدام، ارتباط مستقیمی با شغل‌های بعدی او دارد. در واقع طراحی اطلاعات به‌معنای استفاده از المان‌های گرافیکی و دیگر ابزارها برای نمایش هرچه بهتر اطلاعات است. این رشته‌ی تحصیلی تلاش می‌کند تا ارائه‌ی داده و اطلاعات را به‌نوعی بهینه کند که بهترین تجربه‌ی کاربری در مواجهه با آنها رقم بخورد.

موسری بعد از تمام شدن درسش در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۶) در آکادمی هنر سان‌ فرانسیسکو داخل شد. جهت او در این آکادمی طرز آموزشی به‌همراه تحصیل بوده است. وی در سال ۱۳۸۱ (۲۰۰۲) و در حال درس خواندن، آژانس مشاوره‌ ی ساختن خود با عناون Blank Mosseri را ساخت و به عنوان مالک در آن فعال بود.قصدش  بعدیش در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) اتفاق افتاد. وی در این سال با اسم سازنده کالا و رابط کاربری وارد تیم TokBox شد. این استارتاپ در حال حاظر هم کار می کند و کارهایی را برایدادن ویدیو، صوت و پیام‌رسانی در داخل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها رارئه می کند.

زندگینامه آدام موسری

وارد شدن به فیسبوک

مطالب خواندنی:

آدام موسری در سال ۱۳۸۷ (۲۰۰۸) به فیسبوک پیوست. او در همان ابتدا به عنوان مسئول طراحی بخش موبایل این شرکت انتخاب شد. وظیفه‌ی آدام، بهینه‌سازی هرچه بیشتر کاربری فیسبوک در فضای موبایل بود. موسری از همان ماه‌های اولیه به دایره‌ی دوستان مارک زاکربرگ راه پیدا کرد و از معاونان مورد اعتماد او بود.پیشرفت‌های سریع آدام او را به مدیریت طراحی محصول و مدیریت پروژه‌ی بزرگ فید خبری فیسبوک (News Feed) رساند. فعالیت‌های آدام در بخش مدیریت فید خبری، این قابلیت فیسبوک را به پرطرفدارترین المان فناوری شبکه‌های اجتماعی و همچنین منبع درآمدی بزرگ برای شرکت از طریق تبلیغات تبدیل کرد.

داخل شدن به شبکه جهانی اینستاگرام

آدام در ابتدا ، جایگزین معاون ارشد طراحی محصول اینستاگرام یعنی کوین ویل شد. کوین پست خود را برای پیوستن به تیم بلاک‌چین فیسبوک ترک کرد. منابع خبری حاکی از آن هستند که تیم اینستاگرام به محض ورود آدام، استقبال خوبی از او داشته‌اند. آدام از همان ابتدا با سیستروم (مدیرعامل وقت اینستاگرام) ارتباط خوبی حفظ کرد و به‌سرعت در تیم مدیریتی پذیرفته شد.

زندگینامه آدام موسری

پس از چند ماه فعالیت به‌ عنوان مدیر طراحی محصول، موسری از چند روز پیش به‌عنوان مدیرعامل اینستاگرام انتخاب شد. این تصمیم توسط بنیان‌ گذاران این شبکه‌ی اجتماعی گرفته شد که پیش از این تصمیم خود برای ترک اینستاگرام را علنی کرده بودند.به‌هرحال موسری جایگزین بنیان‌ گذار اینستاگرام شده است و بسیاری از کارشناسان و کاربران منتظر اقدامات یا تغییرهای احتمالی او در این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار هستند. مدیر مستقیم موسری،‌ کریس کاکس است. او پیش از این نیز به‌صورت مستقیم به کاکس گزارش می‌داد.درواقع این تغییرات و تصمیم‌های داخلی که قطعا از طرف مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک صادر می‌شوند، نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی شدید او به کنترل بالا روی اپلیکیشن‌های زیرمجموعه است.تجربه‌ی موسری در رویارویی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی فید خبری فیسبوک مانند انتشار اخبار دروغین در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶)، می‌تواند به او در پیش‌بینی آینده‌ی اینستاگرام و تأثیر آن روی فرهنگ، سیاست و حتی سلامت کاربران مفید باشد. در واقع او فردی است که با طراحی و محتوا آشنا است و هرچند سابقه‌ی کمی در اینستاگرام دارد، اما می‌تواند از تجربه‌ی یک دهه مدیریت فید خبری، در بهبود آن استفاده کند.مدیرعامل اینستاگرام اکنون در سن‌ فرانسیسکو و نزدیک به دفاتر مدیریتی هر دو شرکت اینستاگرام و فیسبوک زندگی می‌کند.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.