تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه توماس هانت مورگان

توماس هانت مورگان دانشمند و پزشک محبوب آمریکایی دریافت کننده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۳۱۲ بدلیل یافتن به نقش کروموزم‌ها در وراثت بود.

زندگینامه توماس هانت مورگان

توماس هانت مورگان دانشمند و پزشک محبوب آمریکایی دریافت کننده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۳۱۲ بدلیل یافتن به نقش کروموزم‌ها در وراثت بود.توماس هانت مورگان این پزشک محبوب در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۱۸۶۶ در شهر لکزینگتون کنتاکی، در یک خانواده‌ ی پولدار و با نفوذ جنوبی چشم به جهان گشود.این پزشک محبوب مدرک لیسانس خود را در سال ۱۸۸۶ از دانشکده‌ی ایالتی کنتاکی کسب کرد. این دانشمند مدرک دکترای خود را در سال ۱۸۹۰ از کالج جان هاپکینز گرفت. بعد از دکترا، مورگان جهت زمانی به هیئت علمی دانشکده Bryn Mawr پیوست.

مطالب خواندنی:

زندگینامه توماس هانت مورگان
توماس هانت مورگان این دانشمند در سال ۱۹۰۴به عنوان استاد جانورشناسی دانشگاه کلمبیا منصوب شد. وی در این جا یک آزمایشگاه عظیمبنا کرد که بعدها اسم ” اتاق مگس” روی آن گذاشته شد. وی با همکاری با زیست‌ شناسان دیگر با  اسم های لیلیان مورگان و چند دستیاران دیگر، مورگان دو خصوصیت ویژه کرم میوه‌ها را مورد بررسی قرار داده و مشخص کرد. آن‌ها قادر شدند نتایج جفت‌ گیری مگس هایی که این ویژگی ویژه را داشتند نشان دهند. این کشف به عنوان اولین کشف برای گسترش ژنتیک مندل از گیاهان به جانوران به شمار می رود.علاوه بر این، مورگان به طور گسترده در زمینه‌ی جنین شناسی تجربی مطالعه کرد. او رابطه‌ی فرضی میان ژنتیک و توسعه را می‌دانست، اما در آن زمان تمایلی نداشت که آن روابط را به صراحت آشکار کند.

اخز زندگی این  پزشک محبوب

توماس هانت مورگان، تا زمان مرگ خود به کار خود در آزمایشگاه ادامه داد. او در ۴ دسامبر ۱۹۴۵ در پاسادینا، کالیفرنیا بر اثر سکته قلبی در گذشت. مورگان در زمان مرگ ۷۹ سال سن داشت.مرسی که تا پایان این مطلب با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.