تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جانی آیو

سر جاناتان پاول "جانی" آیوْ  متخلص به جانی آیو در تاریخ 27 فوریه سال 1967 در لندن به دنیا امد فعال در بخش طراحی صنعتی شرکت اپل است.

زندگینامه جانی آیو

سر جاناتان پاول “جانی” آیوْ  متخلص به جانی آیو در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۱۹۶۷ در لندن به دنیا امد فعال در بخش طراحی صنعتی شرکت اپل است. از بهترین کالاهای این کمپانی که این طراح معروف در طراحی آن‌ها دست داشته‌ است می‌توان رایانهٔ آی‌مک، مک بوک پرو، مک بوک ایر، آی‌پاد، آی‌پاد تاچ، آی‌فون، آی‌پد و آی‌اواس ۷ را اسم برد.

سر جاناتان آیو ملقب به طراح معروف، در سال ۲۰۰۶ به پاس خدماتش به طراحی صنعتی، مفتخر به دریافت رتبه امپراتوری بریتانیا با درجهٔ «فرمانده» (CBE) و در سال ۲۰۱۲ به پاس خدمات به طراحی صنعتی و اقدامات نوآورانه‌اش، به رتبه امپراتوری بریتانیا با درجه «شوالیه» (KBE) نایل گردید. اپل در کنفرانس WWDC13 که در آن آی او اس ۷ معرفی شد، لقب او را به نایب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی به روز کرد.

زندگینامه جانی آیو

مطالب خواندنی:

پس از یک سال کار در اولین شرکت یعنی رابرتس ویور، آیو به استخدام یک استارتاپ طراحی به نام Tangerine درآمد. او در این شرکت طراحی‌های متنوعی از اجاق مایکروویو تا سرویس بهداشتی، دستگاه‌ دریل و مسواک انجام داد. البته او در این دوران ناامیدی‌هایی نیز داشت. زمانی که او یک سرویس بهداشتی برای شرکت Ideal Standard طراحی کرد، مدیر شرکت مشتری طرح او را رد و عنوان کرده بود که این طرح بسیار گران و بیش‌ازحد مدرن است. در نتیجه آیو از طراحی برای مشتریانی که به آن‌ها علاقه نداشت یا اصولی شبیه به او نداشتند، خسته شد.

زندگینامه جانی آیو

کار جدید این طراح معروف در اپل

پس از تغییرات مدیریتی در سطح کلان مدیریتی شرکت اپل در اکتبر ۲۰۱۲، سر جاناتان آیو، به جایگاه مدیر و رهبر رابط انسانی (به انگلیسی: Human Interface) محصولات در شرکت اپل منصوب شد. این وظیفه، کنار وظیفه اصلی او که همان طراحی صنعتی است، قرار می‌گیرد.

زندگینامه جانی آیو

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.