تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه رابرت هوک

رابرت هوک عضو انجمن پادشاهی، جزو فیلسوف های علوم طبیعی، معمار و دانشمند علوم معقول و منقول انگلیسی بود.

زندگینامه رابرت هوک

رابرت هوک عضو انجمن پادشاهی، جزو فیلسوف های علوم طبیعی، معمار و دانشمند علوم معقول و منقول انگلیسی بود. این فلسفه دان بسیار موثر بود در انقلاب علمی در هر دو زمینهٔ تجربی و تئوری ایفا کرد.هوک به میانه قانون کشسانی (قوانین هوک)، اثری به اسم میکروگرافیا و به کار بردن کلمهٔ «سلول» برای نخستین دفعه به عنوان بهترین واحد زندگی، در خاطره‌ها مانده‌ است.

حتی دتا الان هم کمتر از آنچه فکر میکردند در مورد زندگی او گفته شده است.این فلسفه دان در یک زمام، به‌ صورت هم‌ زمان متصدی آزمایشگاه‌های انجمن سلطنتی و عضو شورای آن، استاد هندسه در دانشگاه گرشام و نقشه‌بردار شهر لندن بعد از آتش‌ سوزی عظیم این شهر بود که به نظر می‌رسد کار او بعد از آتش‌سوزی بیش از نیمی از تمامی نقشه برداران بوده‌ است.

زندگینامه رابرت هوک

مطالب خواندنی:

زندگینامه همفری دیوی

زندگینامه جاستین بیبر

او همچنین یکی از مهم‌ترین معماران زمان خود بود، هر چند تعداد کمی از ساختمان‌های او تاکنون باقی‌مانده‌اند و برخی از آن‌ها به‌طور کلی شهرت خود را از دست داده‌اند ولی در تنظیم قوانین طراحی برای لندن نقشی مفید داشته و تجربیاتش تا این زمان نیز باقی است. آلن چپمن او را به عنوان ” لئوناردوی انگلستان ” معرفی کرد. هوک در زمان حکومت کرامول، در کالج وودهام تحصیل کرد و همان‌جا بود که یکی از گره‌های ناگسستنی گروهی از سلطنت طلبان شد که محوریت آن‌ها حول جان ویکینیز می‌گشت.

کارهای این فیلسوف در زیست شناسی

فعالیت مهم این فیلسوف در زیست، اثر میکروگرافیای او است که در سال ۱۶۶۵ ارائه شد. او میکروسکوپ مرکب و سیستم روشنایی را بنا کرد و از آن‌ها جهت ارائه‌های خود در انجمن سلطنتی بکارگیری کرد. با بکارگیری از این وسیله وی موجودات زنده‌ای مثل حشرات، اسفنج‌ها، خزه‌زیان، روزنبران و پر پرندگان را دید. این وسیله در تایم او خیلی پر فروش بود.

زندگینامه رابرت هوک

مرگ  فلسفه دان

این فیلسوف  در ۳ مارس ۱۷۰۳ در شهر لندن در انگلستان مرد.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.