تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه شهاب‌ حسینی

شهاب حسینی متولد 14 بهمن در سال 1352 در شهر بزرگ تهران به دنیا امد. این هنرپیشه معروف در عرصه هایی مثل سینما، تئاتر و تلویزیون، مجری، کارگردان و فعالیت کرده است

زندگینامه شهاب‌ حسینی

شهاب حسینی متولد ۱۴ بهمن در سال ۱۳۵۲ در شهر بزرگ تهران به دنیا امد. این هنرپیشه معروف در عرصه هایی مثل سینما، تئاتر و تلویزیون، مجری، کارگردان و فعالیت کرده است. شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین هنرپیشه نقش نخست مرد جشنواره مهم و قدیمی فیلم فجر را از ان خود کرد. شهاب حسینی بازیگر معروف ایرانی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با بازی در فیلم فروشنده اثر مهم کارگردان معروف ایرانی اصغر فرهادی،  پاداش بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را نیز به جوایز خود اضافه کرد. نیز وی خرس نقره‌ ای بهترین بازیگر مرد جشنواره مهم و با قدمت فیلم برلین ۲۰۱۱ را در کنار تیم بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین گرفت.

زندگینامه شهاب‌ حسینی
در مجموعه تلویزیونی شوق پرواز، شهاب حسینی با بازی در نقش عباس بابایی از خلبان های نیروی هوایی ارتش را هم در کار نامه خود داشته. سردار عباس بابایی که از شخصیت های دفاع مقدس محسوب میشود ، ادم بسیار تاثیر گذاری در موقع نبرد ایران و عراق بود و ۶۰ ماموریت جنگی را با پیروزی به نفع ایران اتمام کرده است. در بیوگرافی شهاب‌ حسینی این نکته حارز اهمیت است که او در مکتب کمال تبریزی و به همراه شخصیت هایی از مثل محمدرضا فروتن، نیکی کریمی، الهام حمیدی و جواد عزتی در اثری دیگر بنام سرزمین کهن ایفای نقش کرد.

این مجموعه که با بکارگیری گیری از مقاله زندگی پسری نوجوان هدف نشان دادن زمان های گوناگون تاریخ ایران از سال ۱۳۲۰ تا موفقیت انقلاب اسلامی را در سر می پروراند، با مخالفت های مردم و مسئولین مواجه شد. شهاب حسینی در سال ۱۳۹۰ دومین ایفای نقش خود با پوران درخشنده را در “هیس! دخترها فریاد نمی‌ زنند” انجام داد. این اثر که به مشکل جدی و زیر پا گذاشته شده مشکلات جنسی و تجاوز به کودکان خردسال پرداخته است، علاوه بر محبوبیت مردمی نظر رضایت تحسین مجله ورایتی را بدست آورد.

زندگینامه شهاب‌ حسینی

بعد از سالها تجربه در زمینه بازیگری، شهاب حسینی قدم بعدی را در مسیر جدیدی بر داشت و نخستین کار کارگردانی‌ اش را با فیلم “ساکن طبقه وسط” ساخت. او در این فیلم ۳۸ کار متفاوت را بازی کرد که در مرتبه خودش رکورد دار است و مثال آن تا همین لحظه دیده نشده است. از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴، این بازیگر معروف در ۷ اثر فوق العاده قوی مثل “طعم شیرین خیال”، “دوران عاشقی” و “بیا با من” بازی کرده.

زندگینامه شهاب‌ حسینی

اما مهم ترین کار هنری این ادم شناخته شده در سال ۱۳۹۴ را می بایست بازی کردن نقش قباد دیوان‌ سالار درمجموعه “شهرزاد” و نقش عماد در فیلم “فروشنده” دانست. اثر موفق فروشنده که سومین همراهی شهاب حسینی و اصغر فرهادی است، دلیلی برای کسب کردن جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن بود. بدون تردید با کسب کردن این جایزه و جایزه‌ ی بهترین فیلم‌ نامه، بیش از پیش هنر هنرمندان ایرانی و استعدادهای آنها در اقصی نقاط جهان شناخته میشود و حتی میتوان پیش‌ بینی کرد که شاهد محصولات مشترکی بین سینماهای پیشروی جهان و کشورمان باشیم.

زندگینامه شهاب‌ حسینی

همانطور که پیش از این شاهد هنرنمایی همایون ارشادی و پیمان معادی در فیلم‌ های مطرح هالیوود بوده‌ ایم، امکان دارد که شهاب حسینی نیز به جمع این دسته از هنرمندان توانا بپیوندد. از دیگر فعالیت‌ های شهاب حسینی میتوان به تهیه‌ کنندگی فیلم سینمایی “خورشید نیمه شب” و تشکیل گروه موسیقی سون اشاره داشت.
منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.