تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه لیلاند کلارک

دکتر لیلاند کلارک در تاریخ 4  دسامبر سال 1918 در امریکا به دنیا امد.وی به عنوان زیست شناس معروف ایالات متحده آمریکا شهرت داشت.

زندگینامه لیلاند کلارک

دکتر لیلاند کلارک در تاریخ ۴  دسامبر سال ۱۹۱۸ در امریکا به دنیا امد.وی به عنوان زیست شناس معروف ایالات متحده آمریکا شهرت داشت.دکتر لیلاند کلارک در شهر روچستر در نیویورک به دنیا امد. وی به عنوان پدر بیوسنسورها یا حسگرهای زیستی معروف می باشد.او نخستین وسیله جهت تخمین سریع مقدار گلوکز خون را ساخت. این وسیله اجازه می‌داد تا ادم های زیادی که مبتلا به دیابت هستند از میزان قند خون خود مطلع شوند. وی اغلب بخاطر ساختن الکترود کلارک معروف است، وسیله هایی که جهت اندازه‌ گیری اکسیژن در خون، آب و مایعات دیگر بکارگیری می‌شود.

مطالب خواندنی:

این زیست شناس معروف دبیرستان خود را شروع کرده و فهمید که علم یک قانون آموزشی است که با عملکرد در دوره، کلاس های آزمایشگاه و نمرات کامل می‌شود. وی به دانشگاه انطاکیه در اوهایو و کالج مدرسه‌ی پزشکی روچستر رفت و در آنجا مدرک دکترای خود در رشته‌ی زیست شیمی و فیزیولوژی را گرفت. کمی بعد او استادیار زیست شیمی دانشگاه انطاکیه و دانشیار پژوهشی و رئیس دپارتمان زیست شیمی یک موسسه‌ی مشهور شد. او همچنین به عنوان پروفسور پژوهش اطفال نیز فعالیت می‌کرد و برای مدت زیادی رییس بخش فیزیولوژی اعصاب در بنیاد تحقیقاتی بیمارستان کودکان بود.

زندگینامه لیلاند کلارک

مرگ دکتر لیلاند کلارک

این زیست شناس معروف جهت تقدیر اختراع غشا پولاروگرافیک الکترود اکسیژن، برنده‌ی جایزه‌ی هیرووسکی انجمن زیست شیمی آمریکا شد. وی ادمی بود که تمام کوشش خود را انجام داد و هوش و استعدادش را در اختیار ایجاد تغییرات برای بهتر شدن کیفیت زندگی ادم های دیگر کرد. این ادم برجسته در ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۵ در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.