تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه چارلز کوک

چارلز کوک جزو تاجران، کارآفرینان و مددکاران مشهور آمریکایی است.این تاجر بزرگ رئیس اجرایی، رئیس هیئت مدیره و جزو دو مالک شرکت خوشه ای صنایع کوک است.

زندگینامه چارلز کوک

چارلز کوک جزو تاجران، کارآفرینان و مددکاران مشهور آمریکایی است.این تاجر بزرگ رئیس اجرایی، رئیس هیئت مدیره و جزو دو مالک شرکت خوشه ای صنایع کوک است. فروش سالانه ی مجموعه کمپانی های تحت نظر این کارافرین بزرگ برابر با ۱۱۵ میلیارد دلار تخمین زده شده.چارلز فرزند فرد سی. کوک، جزو مؤسسان کمپانی صنایع کوک در سال ۱۹۴۰ است. این کارافرین در آن موقع، یک روند نوآورانه پالایش نفت خام را ساخت. برادر چارلز؛ دیوید نیز، الان نایب رئیس شرکت وجزو مالکان اصلی آن می‌باشد.چارلز و دیوید هر کدام مالک ۴۲٪ درصد از صنایع کوک هستند. برادر چارلز همچنین یکی از کاندیداهای آزادی‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۸۰ بود.چارلز کوک و همسرش لیز، در حال حاضر دو فرزند دارند. چارلز و سه برادرش هر سه دچار سرطان پروستات شده‌اند.

زندگینامه چارلز کوک

کوک از سال ۱۹۸۲ اداره کنندهٔ شرکت مالی انتراست و صنایع کوک بوده‌است. او اداره کنندهٔ شرکت فیبر و رزین اینویستا و جورجیا-پسیفیک LLC, محصولات کاغذ و پالپ بوده‌است. کوک به تأسیس سازمان‌های متعددی کمک کرده یا خود بنیانگذار آن‌ها بوده‌است، از جملهٔ آن‌ها عبارتند از مؤسسه کیتو، مؤسسه مطالعات بشری و مرکز مرکیتس در دانشگاه جرج میسون، مؤسسه منشور حقوق، و مؤسسه مدیریت بازار بنیان. او همچنین عضو مون پله‌رن است.

مطالب خواندنی:

زندگینامه چارلز کوک

کار حرفه‌ای این کارافرین

چارلز، پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان مشاور در یک شرکت بزرگ مشاوره‌ای، به نام آرتور دی. لیتل مشغول به کار شد، اما تنها پس از دو سال، پدرش از او خواست، که به خانه بازگردد و شرکت نفتی متوسطی را، که مالک و مدیر آن بود، اداره نماید.در واقع پدر چارلز، او را تهدید کرده بود، که اگر به خانه برنگردد، شرکت را می‌فروشد! چارلز پس از دریافت این پیغام، به شهر خود برگشت و برای شرکت پدرش، مشغول به کار شد.او از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ مدیر ارشد شرکت مهندسی کوک بود. وی در سال ۱۹۶۳ به مقام رئیس شرکت مهندسی ارتقاء پیدا کرد و تا سال ۱۹۷۱ در این مقام ماند، اما قبل از به پایان رسیدن ریاستش در آن بخش، سال ۱۹۶۶ پدرش او را در جایگاه مدیرعامل کل شرکت، قرار داد.

زندگینامه چارلز کوک

کارهای بشر دوستانه این تاجر بزرگ

چارلز کوک، مشارکت دست و دلبازانه‌ای، در بسیاری از امور خیریه دارد. او مؤسس یا یکی از مؤسسان تعداد زیادی از بنیادهای خیرخواهانه و بشر دوستانه بوده‌است. او مؤسس و مدیر مؤسسه کاتو، که یک بنگاه غیرانتفاعی تحقیقات در زمینه سیاست عمومی است نیز، می‌باشد. مأموریت این مؤسسه، افزایش درک، نسبت به سیاست‌های عمومی (تصمیمات دولتی برای جامعه) و بر اساس اصول کوچک‌سازی دولت، بازارهای آزاد، آزادی‌های فردی و صلح می‌باشد.

این مؤسسه از روش‌هایی اثر بخش، برای ایجاد حمایت، ارتقاء و انتشار سیاست‌هایی کاربردی برای خلق جوامع آزاد، باز و مدنی در ایالات متحده و دنیا، استفاده می‌کند. بیشترین کمک‌های چارلز به مراکز آکادمیک، مربوط به دانشگاه جرج میسون، در ویرجینیای شمالی بوده‌است.مرسی که تا پایان این مقاله با سایت ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.