تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه یوجین اونیل

یوجین اونیل، نمایشنامه نویس، داستان نویس ، رمان نویس ،مشهور از کشور امریکا است که برندهٔ جایزهٔ ادبی نوبل در سال ۱۹۳۶ میلادی شد.

زندگینامه یوجین اونیل

یوجین اونیل، نمایشنامه نویس، داستان نویس ، رمان نویس ،مشهور از کشور امریکا است که برندهٔ جایزهٔ ادبی نوبل در سال ۱۹۳۶ میلادی شد.خانواده این نمایشنامه نویس ایرلندی بودند که به آمریکا مسافرت کرده بودند؛ یوجین اونیل جزو فرزندان این خانواده در سال ۱۸۸۸ در هتلی در برادوی، که ناحیه ای از شهر نیویورک و مرکز فعالیت‌های هنری و تماشاخانه مهم آمریکاست، به دنیا امد.

زندگینامه یوجین اونیل

پدرش هنرپیشه نمایشنامه‌های ساده و مردم پسند و در حد خود بازیگری سرشناس بود. وی در تروپ گروه نمایشی و سیار خود، اجرایی نمایشی از داستان کنت مونت کریستو به صحنه آورد که خود در آن نقش اصلی را بازی می‌کرد. این نمایش با استقبال فراوانی روبه رو شد و در بیشتر شهرهای آمریکا بر روی صحنه رفت و بدین ترتیب سال‌های اولیه یوجین در سفر و خانه به دوشی گذشت. موقعیت ناپایدار خانواده سبب گردید که او را از هفت تا سیزده سالگی به مدارس شبانه‌روزی بسپارند و به طوری که درباره‌اش نوشته‌اند، او و برادرش ادموند از آغاز زندگی خود تا جوانی با تئاتر، انزوا، سفر، خیال پردازی دمساز و عجین شده بودند.

مطالب خواندنی:

یوجین اونیل این داستان نویس که خودش همیشه در پیدا کردن مفهوم زندگی بوده، از سالهای ۱۹۰۹ تا ۱۹۱۲ در مناطق دور و خطرناک به مهارجرت رفته، به شغل های عجیبی مثل جاشویی کشتی‌های، در اوردن طلا از معادن هندوراس در آمریکای لاتین و … خبرنگاری روزنامه‌ها روی اورده بود.

زندگینامه یوجین اونیل

سبک نوشتن این نمایشنامه نویس

یوجین اونیل در تمام نوشته هایش، سبک‌ها و گونه‌های ادبی-نمایشی، مطابق آزمایی کرده و با موفقیت و پیشواز و نقل قول خوب از منتقدان روبرو شده‌است. به طرزی که اسکار کارگیل و ژوزف وودکراچ او را بهترین نمایشنامه نویس آمریکایی وچزو چند رمان نویس مهم دنیا،می گویند، و خیلی هم کتاب های وی را با کتاب های سوفوکل و ویلیام شکسپیر قیاس مردند، و… بعضی مثل اریک بنتلی کتاب های او را احمقانه خطاب کردند. لیگن همه به اهمیت و بزرگی نمایشنامه (میمون پشمالو؛ ۱۹۲۲)، به عنوان یکی از چند تراژدی نوگرای مهم در ادبیات نمایشی جهان، می پندارند و گفتن عمیق و اسلوب استادانه تصنیف این تراژدی را، بسیار ستوده‌اند.مرسی که تا پایان بیوگرافی یوجین اونیل با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

زندگینامه یوجین اونیل

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.