تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه یوهانس یان فرمیر

یوهانس فرمیر در 31 اکتبر سال 1632 در هلند متولد شد. این نقاش از برجسته ترین ترین نقاشان هلندی دورهٔ باروک است.

زندگینامه یوهانس یان فرمیر

یوهانس فرمیر در ۳۱ اکتبر سال ۱۶۳۲ در هلند متولد شد. این نقاش از برجسته ترین ترین نقاشان هلندی دورهٔ باروک است. وی از موسسان زمان طلایی هنر هلند در و همچنین از مشاهیر هلند قرن هفدهم میلادی می‌باشد.

زندگینامه یوهانس یان فرمیر
در مورد حیات فرمیر پژوهشات زیادی وجود ندارد.در سال ۱۶۵۳ با کاتارینا بولنز زندگی خود را شریک کرد و از این ازدواج صاحب ۱۵ فرزند شد که ۴ نفر از آن‌ها در سنین کودکی مردند.

ازدواج او با این زن با توجه به شرایط اجتماعی و دینی قرن هفدهم تا حدی باعث تعجب شد؛ بخاطر اینکه که خانوادهٔ همسر او از خانوادهٔ خودش مرفع بودند. همچنین، ورمر پروتستان بود در حالی که همسرش کاتولیک بود. به خاطر همین که ورمر به کاتولیسیسم روی‌آورده باشد. ورمر و خانواده‌اش نزد مادر کاتارینا زندگی می‌کردند، که از آثار او حمایت مالی می‌کرد.

سبک نقاشی

نقاشی های آرام و به شدت متعادل فرمیر دنیایی را نشان می دهد که به قدری آرام است که انگار بی جان است. بیشتر نقاشی های وی، یک شخصیت زن که به آرامی در حال انجام دادن کاری است را نشان می‌دهد،  مثل ساختن توری، کتاب خواندن، ریختن شیر و یا فلوت زدن. در بعضی از نقاشی های او، دو صورت در این دنیای صمیمی  پدیدار می شوند و رابطه آنها کاملاً بدون صدا و آرام به تصویر کشیده شده، انگار تمام دنیا تحت طلسم سکوت قرار گرفته است. ترکیب کارهای فرمیر به نظر بسیار ساده می رسد، اما در واقع با دقت و پیچیدگی خاصی ریخته شده است.

زندگینامه یوهانس یان فرمیر

در هر اثر، یک تجزیه و تحلیل دقیق نمایان می کند که همه صفحه، با مستطیل های به هم پیوسته پر شده است و حجم آنها با نورهای نقره ای که از اطراف به آنها وارد می شود پر شده است. جهان به دست فرمیر به یک الگوی هندسی تبدیل شده است و به دست ساکنانی که به نظر اشیائی بی‌جان هستند پر شده است. او از پلات های نرم، که به طور عمده با رنگ های آبی، طلایی و قرمز ملایم پر شده بود استفاده می‌کرد.

آثار این نقاش

امروزه ۳۴ تابلوی نقاشی از ورمر شناسایی شده‌است. آثار او اکثراً صحنه‌هایی خانگی و روزمره را نشان می‌دهند. دختری با گوشواره مروارید، دختر شیردوش، نمایی از دلفت و دختری با فلوت از تابلوهای معروف او می‌باشند.

منبع ویکی پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.