تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه بهرام شفیع

بهرام شفیع این مجری معروف در سال 1335 در شهر بزرگ تهران به دنیا امد و متاسفانه در سال گذشته یعنی 1397 وی درگذشت. گزارشگر، مجری و مدیر ورزشی از تبار ایران بود.

زندگینامه بهرام شفیع

بهرام شفیع این مجری معروف در سال ۱۳۳۵ در شهر بزرگ تهران به دنیا امد و متاسفانه در سال گذشته یعنی ۱۳۹۷ وی درگذشت. گزارشگر، مجری و مدیر ورزشی از تبار ایران بود.اسم و همچنین فیس او با برنامهٔ هفتگی تلویزیونیِ ورزش و مردم که در سال ۱۳۶۰ از شبکه یک صدا سیما پخش می‌شود، گره خورده‌ است. همچنین، این مجری معروف مدیریت فدراسیون هاکی را از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷، یعنی چهار دورهٔ متوالی، در کارنامه خود داشت.

زندگینامه بهرام شفیع
بهرام شفیع در کالج تهران و در زمینه کارشناسی علوم سیاسی تحصیل می کرد.لیکن عشق جاویدان این مجری معروف به فوتبال و مخصوصا گزارشگری سبب شد تا او در چند سال بعد در کلاس های اتحادیه ی رادیو تلویزیونی آسیا اقیانوسیه مشارکت کند و مدرک ارشد تهیه کنندگی و گزارشگری را از این سازمان ( ABU ) کسب کند. بهرام شفیع کار کردن خود را با صدا و سیما در کنار آقای افشار، که وی تا سال ها مجری معروف شبکه اول سیما بود شروع کرد.

بهرام شفیع که در سال ۱۳۶۱ به صدا و سیما روی اورده بود،فقط پس از طی کردن سه سال و در یک رویداد، اجرا کننده برنامه ورزش و مردم شد. در سال ۱۳۶۴ با کنار رفتن مجید وارث که سازنده برنامه ی ورزش و مردم بود، مجری این برنامه محبوب و پر طرفدار شد.

زندگینامه بهرام شفیع

گزارش کردن در برنامه های تلویزیون

بهرام شفیع در نخستین کار خود گزارشگر مسابقه استقلال و پرسپولیس در سال ۶۱ بود، در زمان هایی که با داخل شدن گزارشگران تازه مخصوصا بعد از دهه هفتاد از گزارش های او گمتر شده بود؛ با گزارش مسابقه ایران و کره شمالی تا ابد با میادین گزارشگری فوتبال خداحافظی کرد. او تا ابد به پشتیبانی از کم سن و سالان و افراد جدید معروف بود. او باعث بودن خیلی از فیس های تازه مثل، جواد خیابانی، عادل فردوسی پور و مازیار ناظمی در این رشته بود.

اگر زمان سختی های مدت گزارشگری با نبودن اینترنت و در اختیار داشتن اطلاعات را در دهه ی شصت به یاد بیاریم، اغلب به مهارت های گزارش کردن بهرام شفیع پی خواهیم برد. وی با گرد هم اوری اطلاعات کمی که دراثرهای پخش کننده های برنامه تلویزیونی بود و بعضی وقتا اسم های بازیکنان برای چند ثانیه و به شدت بی کیفیت در این فیلم ها در دست بود؛ همه کوشش خود می کرد تا قادر بشود اطلاعات درست بازی و بازیکنان را در کنار گفتن درست اسم آن ها، به طرفداران ورزش فوتبال برساند. با ادامه این مطلب با سایت ماندگار تاریخ ما همراه باشید.

زندگینامه بهرام شفیع
خداحافظی بهرام شفیع

در هفدهم مهر ماه سال ۱۳۹۷ شایعه ای فضای مجازی ایران را مورد شوک قرار داد. این شخص معروف بسیار ارام و بدون این که در مدت های پیش خبری از مریضی او باشد، فوت کرد. وی در سن ۶۳ سالگی و در بیمارستان بهمن تهران، چشمان خود را برای همیشه بست.

بهرام شفیع چند سال قبل در ماه مبارک رمضان نیز مشکل قلبی داشته بوده است. وی که آن شب با اختیار خود به بیمارستان رفته بود یکدفعه در بیمارستان از بی هوش شد و بعد از هوشیاری فهمید که در مدت سه دقیقه و چهل و هشت ثانیه، همه علامت های زنده بودنش، نشانی از فوت او داشته اند.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.