تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در 22 ام ماه دی سال 1362 در شهر بزرگ تهران به دنیا امد. او بازیگر معروف تلویزیون و سینما، دوبلور و مترجم است .

زندگینامه ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در ۲۲ ام ماه دی سال ۱۳۶۲ در شهر بزرگ تهران به دنیا امد. او بازیگر معروف تلویزیون و سینما، دوبلور و مترجم است . ترانه علیدوستی تا زمان حال قادر بوده جوایزه زیاد سینمایی کسب کند که ما در سایت ماندگار تاریخ ما به انها می پردازیم.او بهترین هنرپیشه زن، پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، عنوان بهترین هنرپیشه زن، جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین هنرپیشه زن در جشنواره فیلم فجر را در کارنامه درخشانش دارد. این بازیگر معروف در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، جزو داوران این جشنواره بسیار معروف بوده است.

زندگینامه ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی کاملا مسلط است و در زمینه مترجمی بسیار مهارت دارد. وی پاداش ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات رمانی با ترجمه رؤیای مادرم، تألیف آلیس مونرو از ان خود کرده است. ترانه علیدوستی در نامه بسیار ویژه شماره ۱۰۰ ماهنامه «کار سینما» که مشاهده کردن به سینمای کشورمان در دهه هشتاد، به گزینش ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن ان دهه گزینش شد. و نیز در سال ۱۳۹۰، ماهنامه سینمایی فیلم او را به عنوان بهترین هنرپیشه زن دهه ۸۰ مورد گزینش قرار داد.

زندگینامه ترانه علیدوستی

دنیای کاری او در سینما

این بازیگر معروف در زمان دبیرستان در رشته علوم تجربی فعالیت می کرد و در این زمینه بسیار فوق العاده ظاهر می شد.ترانه علیدوستی در اموزشگاه های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد. سال ۱۳۷۹ از راه همین اموزشگاه ها جهتایفای نقش در نقش کاراکتر «ترانه پرنیان» در فیلم من ترانه ۱۵ سال دارم گزینش شد. بعد از این فیلم ترانه تا سال ۱۳۸۲ در هیچ فیلمی بازی نکرد.این بازیگر تواناایفای نقش در زمینه تئاتر را هم با نمایش «فنز» تجربه کرد. سال ۱۳۸۰–۱۳۷۹ یک زمان فیلمنامه‌ نویسی در کلاس‌های حوزه هنری را طی کرد.علیدوستی در فیلم اژدها وارد می‌شود! به کارگردانی مانی حقیقی جزو سرمایه‌ گذاران این فیلم بوده است.

زندگینامه ترانه علیدوستی

اثر فلیم فروشنده در پیشرفت این بازیگر معروف

اثر بسیار قوی “فروشنده” بروزترین کار این هنرپیشه در شغل بازیگری حساب می شود. که ثمره هایی مثل بهترین رتبه بندی درر گروه هنرپیشگان در میان بهترین‌ های سال ۲۰۱۶، قوی ترین فیلم خارجی از نظر انجمن ملى نقد اثر امریکا و کاندیدای بهترین فیلم خارجی زبان گلدن گلاب و اسکار را کسب کرد. اما نقطه حارز اهمیت این است که سبب شده این فیلم و همچنین خود ترانه بیشتر از قبل در نظر رسانه‌ های گوناگون جا داشته باشد، گفتن شرکت نکردن او در جشنواره اسکار ۲۰۱۷ بخاطر ممنوع بودن ورود ادم های ایرانی به خاک کشور آمریکا می باشد. این کار ترانه علیدوستی عملکرد جالبی در رسانه‌ های خارجی مانند هالیوود ریپورتر، سی‌ ان‌ ان و گاردین داشته است.مرسی ازاینکه تا اخر این مطلب با ما همراه بودید.

 

منبع ویکی‌پدیا پرورش افکار
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.