تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه تیکو براهه

تیکو براهه ستاره شناس معروف کشور دانمارک بود.این ستاره شناس در چهارده‌ سالگی  در حال مشاهده کسوف شد هدفش را جهت پرداختن به ستاره شناس شدن حتمی نمود.

زندگینامه تیکو براهه

تیکو براهه ستاره شناس معروف کشور دانمارک بود.این ستاره شناس در چهارده‌ سالگی  در حال مشاهده کسوف شد هدفش را جهت پرداختن به ستاره شناس شدن حتمی نمود.وی سوادش را در کالج کپنهاگ و دانشگاه‌های آلمانی در زمینه ستاره‌شناسی گذراند. نخستین اثرش در سال ۱۵۷۳ ارائه شد و سبب طرد به دست والدینش و معروفیت او شد. پادشاه دانمارک رصدخانهای در جزیره هون برای این شیمی دان دانمارکی ساخت. تیکو زمین را ثابت و در مرکز جهان می‌دانست و دستگاهی بخاطر همین نظریه بنا کرد. این شیمی دان دانمارکی مردی عیاش بود. و دکاع خود را در یک دوئل از دست داد.

دستاوردهای این شیمی دان دانمارکی

مشاهدات ستاره‌شناسی درخشان تیکو تأثیر زیادی بر روی انقلاب علمی گذاشت. او مشاهداتی در زمان خود انجام داد که به طور شگفت‌انگیزی درست و دقیق بودند و او حتی از تلسکوپ کمک نگرفت. براهه در مناظرات مربوط به ماهیت جهان شرکتی فعال داشت. اگرچه تیکو براهه بیشتر به عنوان منجم شناخته می‌شود، اما او نقشی اساسی در گسترش علم مساحی ( زمین سنجی ) و نقشه‌برداری داشته است.

زندگینامه تیکو براهه

وسیله هایی که به دست این شیمی دان دانمارکی بنا شده بودند، جهت سنجش طول و عرض جغرافیایی خیلی کاربردی بودند. فعالیت های فوق العاده وی در تئوری قمری، کشف معروف او در رابطه با تغییر طول جغرافیایی ماه بود. نقشه‌های Hven که به دست براهه کشیده شده‌اند جزو نخستین نقشه‌ها در تمام اسکاندیناوی بودند که از مثلث سازی سیستماتیک بکارگیری می‌کرد .تیکو براهه در تاریخ ۲۴ اکتبر ۱۶۰۱ در پراگ، جمهوری چک، به دلیل بیماری مثانه در گذشت. او ۵۴ سال سن داشت.کرسی گه تا اخر بیوگرافی تیکو براهه با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.