تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جی کی رولینگ

جوآن جو رولینگ که به جی کی رولینگ معروف است در تاریخ 31  ژوئیه سال 1965 در انگلستان به دنیا امد. داستان نویس معروف و فیلم‌ نامه‌ نویس و بشر دوست هم است.

زندگینامه جی کی رولینگ

جوآن جو رولینگ که به جی کی رولینگ معروف است در تاریخ ۳۱  ژوئیه سال ۱۹۶۵ در انگلستان به دنیا امد. داستان نویس معروف و فیلم‌ نامه‌ نویس و بشر دوست هم است. که بیشتر معروفیتش را به واسطه مجموعه داستان‌های هری پاتر بدست اورده است. این مجموعهٔ داستانی به ۶۵ زبان و به‌ صورت حدودی در ۴۵۰ میلیون نسخه به چاپ رسید. اثرهای هری پاتر از موفقت ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. در سال ۲۰۰۷ لیست پولدارترین زنان مجله ساندِی تایمز میزان ثروت رولینگ(نویسنده هری پاتر) را به ۴۵۴ میلیون پوند حدس زد و در میان پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در درجه ۱۳ لیست قرار داد. نیز در همین سال به گزینش مجله تایم، رولینگ (نویسنده هری پاتر) بعد از ولادیمیر پوتین به عنوان دومین ادم موثر سال گزینش شد. مجله فوربز رولینگ(نویسنده هری پاتر) را در رده چهل و هشتمین ادم مشهور در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. وی الان کارهای بشر دوستانه و خیرخواهانه زیادی را انجام میدهد و پشتیبانی می‌کند.

زندگینامه جی کی رولینگ

علت شهرت نویسنده هری پاتر

در تابستان ۲۰۰۰ سه کتاب نخست از مجموعه کتاب‌های هری پاتر با عنوان های ” هری پاتر و سنگ جادو “و ” هری پاتر و یادگاران مرگ” و ” هری پاتر و زندانی آزکابان ” در طی سه سال تقریبا ۴۸۰ میلیون دلار فروش را به دست اورد. ۳۵ میلیون کپی از این اثر به ۳۵ زبان دنیا چاپ شد. در جولای ۲۰۰۰ ” هری پاتر و جام آتش ” در نخستین چاپ ۵۳ میلیون کپی منتشر شد و سپس ۱۸ میلیون کپی دیگر هم به آن اضافه شد. بعد از زمانی وقفه پنجمین کتاب یعنی ” هری پاتر و محفل ققنوس ” در ژوئن ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد.

زندگینامه جی کی رولینگ

در طی ۲۴ ساعت ۶.۹ میلیون کپی از ششمین کتاب، ” هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه ” در آمریکا به فروش رسید، عظیم ترین خرید در تاریخ چاپ. در جولای ۲۰۰۷  واپسین اثر از مجموعه‌ی هری پاتر، ” هری پاتر و یادگاران مرگ ” منتشر شد. این اثر در بین پیش‌فروش‌های فروشگاه آمازون در آمریکا بالاترین میزان سفارش را داشته است.الان جی کی رولینگ این داستان نویس معروف به‌عنوان ۱۳امین خانوم پولدار بریتانیا معروف شده است.وی دیگر تصمیم به نوشتن کتابی در ادامه‌ی سری هری پاتر ندارد.

بعد از هری پاتر زندگی این داستان نویس

با  توجه به اینکه مجموعه‌ی هری پاتر جی کی رولینگ اتمام شده است لیکن این داستان نویس معروف به کار خود روی کتاب‌های دیگر ادامه داد. ” قصه‌های بیدل نقال “، مجموعه‌ای از پنج داستان نقل‌ شده در پنج کتاب هری پاتر در ۴ نوامبر ۲۰۰۸ به چاپ رسید.ازجمله اثر های دیگر او می‌توان به جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، کوییدیچ درگذر زمان، خلأ موقت، ندای فاخته و کرم ابریشم اشاره کرد.مرسی که تا پایان این مقاله در رابطه با بیوگرافی جی کی رولینگ با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.