تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه ساتیا نادلا

ساتیا نادلا  رئیس در حال حاظر شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت است. او جایگزین استیو بالمر در چهارم فوریهٔ ۲۰۱۴شد.

زندگینامه ساتیا نادلا

ساتیا نادلا رئیس در حال حاظر شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت است. او جایگزین استیو بالمر در چهارم فوریهٔ ۲۰۱۴شد. ساتیا نادلا قبل از این در قسمت سرویس‌های ابریِ شرکت مایکروسافت کار می کرد.

ساتیا نادلا در روستای حیدرآباد کشور پر جمعیت هند چشم به جهان گشود و دوران تحصیل خود را در آمریکا گذرانده‌ است.ساتیا نادلابیشتر از ۲۲ سال در قسمت های گوناگون شرکت مایکروسافت فعالیت کرده است. از کبیر ترین پیروزی های او در این کمپانی بزرگ را می‌توان به ساختن بینگ، مروگر مایکروسافت اشاره کرد.پیش از اینکه سمت مدیریت را قبول کند، ساتیا نادلا رهبری گروه کلاود اند انترپرایز (Cloud and Enterprise) را در کارنامه خود داشت.

زندگینامه ساتیا نادلا
ساتیا نادلا دوران تحصیل راهنمایی و دبستان خود را در مکتب خانه مردمی بگومپت حیدرآباد طی کرده اسن و بعد از آن داخل مؤسسه‌ی صنعتی و تکنولوژی مانیپال کارناتاکا که به یک دانشگاه بزرگ و مشهور وصل بود شد. مدیر فعلی شرکت مایکروسافت به رشته‌ی کامپیوتر بسیار عشق می ورزید لیکن در حالی که دانشگاه هند این رشته را سرویس دهی نمی‌کرد، هدفش را تغیرر داد و به مهندسی برق روی اورد. وی در سال ۱۹۸۸ مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی برق کسب کرد. اگاهی در این زمینه بسیار بنفع وی شد که علاقه های اصلی و استعدادهای خود را کشف کند.

ساتیا نادلا در سن بیست‌ و یک‌ سالگی، با فکری باز حس می‌کرد قصد دارد گام های بلند تری بردارد و می‌دانست قصدش بناکردن چیزی است که زندگی مردم را را دچار تغیرات خاصی بکند، لیکن اصلا نمی‌دانست باید از راهش را از سر بگیرد. بخاطر همین قصدش این شد که جهت ادامه درس خواندن به میلواکی آمریکا برود. وی دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را در زمینه علوم کامپیوتر در کالج ویسکانسین اغاز کرد و پس از دو سال، یعنی در سال ۱۹۹۰ از این رشته سخت فارغ‌ التحصیل شد.

زندگینامه ساتیا نادلا

این دو سال هم از یک نظر به او شانس دنبال کردن علاقه مندی هایش را کسب کرد و راه شکوفایی استعدادهای او در رشته آی‌ تی شد، سبب این شد که او اگاه شود جهت موفقیت در فکر هایی که در ذهنش می پروراند، می بایست در رشته های گوناگون و مهم دیگه ای هم اطلاعات داشته باشد. چند سال بعد او دومین کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی MBA از کالج رئیاست و تجارت کالج شیکاگو کسب کرد.بعد از اتمام تحصیلات آکادمیک، ساتیا نادلا اولین کار قوی خود را به‌عنوان یک مهندس و کارگر تکنولوژی در سازمان سان مایکروسیستمز (Sun Microsystems) اغاز کرد و این یک کار فقط قبل از پیوستن او به مایکروسافت رسمی بود.

زندگینامه ساتیا نادلا
حرف های معروف در بیوگرافی ساتیا نادلا

کار ما به اداب و رسوم قدیمی علاقه ای نشان نمی دهد،تنها نوآوری‌ها را مورد احترام قرار می دهد. پررو و جسور باشید و درس خواندن را فراموش نکنید. این‌ها ویژگی هایی هستند که شما را به سمت و جهت پیروزی هدایت می کند. تا ابد سوالم از خودم این است: آیا در این زمان رتبه قوی تری نسبت به سال قبل دارم؟

زندگینامه ساتیا نادلا

شما هرروز خودتان را از نو می سازید.بعضی وقت ها پیروز نمی شود و بعضی وقتا شکست نمی خورید. برآیند شکست‌ها و پیروزی‌ها، پرسونلتی واقعی شما را نمایان می‌کند.ارزو های کبیر داشته باشید تا دست به نو اوری های بزرگ بزنید.همه‌ی رؤیاهای من یا مبتنی بر شعر هستند، یا علوم کامپیوتر.مرسی از شما همراهان عزیز که تا اخر این مطلب با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.