تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه پابلو پیکاسو

پابلو روییس ای پیکاسواز نقاش های مشهور تاریخ، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار و جزو بهترین و موثر ترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود.

زندگینامه پابلو پیکاسو

پابلو روییس ای پیکاسواز نقاش های مشهور تاریخ، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کار و جزو بهترین و موثر ترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود.این هنرمند تاریخی در کنار ژرژ براک، نقاش و پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را ساختند.از اثار مشهور او می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا را نام برد. این هنرمند تاریخی اغلب عمر خود را در فرانسه زندگی کرد.وی بخاطر جستجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر معاصران، یکی از مشهور ترین هنرمندان سده بیستم به حساب می اید.

دستاورد های این نقاش

مطالب خواندنی:

بالاترین قیمت پرداخت شده برای نقاشی پابلو پیکاسو ۱۲۶٫۴ میلیون دلار به تابلویی به عنوان پسری با پیپ بود که در تاریخ مه ۴، ۲۰۰۴ به فروش رفتدر نوامبر ۲۰۱۰ بیش از ۲۷۰ اثر ناشناخته از پیکاسو در فرانسه و در منزل پیرمردی کشف شد.

زندگینامه پابلو پیکاسو

دونه به دونه اثر ها و طرح‌های پیکاسو، یادداشت‌های روزانهٔ اوست و مجموعهٔ آن‌ها کتاب زندگی او یا به طرز دیگری زندگینامه اش به حساب می اید. اثر گرنیکا او بهترین اثر هنری متعهد که بیش از میلیون‌ها تراکت و اعلامیهٔ تبلیغاتی در معرفی وحشت جنگ، ویرانی و قتل‌عام مردمان بی گناه یک شهر بی دفاع زیر نخستین بمباران هوایی قرن بیستم در جامعهٔ جهانی تکثیر کرد، شناخته شد و تابلوی دوشیزگان آوینیون اش عظیم ترین اثر هنری قرن بود.تابلوی نقاش و مدلش از کارهای پیکاسو در ابعاد عظیم است که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

محل وفات این هنرمند تاریخی

میان سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۴، پیکاسو که از نقاش های مشهور تاریخ است سه سفر به پاریس کرد و در آنجا با آثار امپرسیونیستی و کارهای سزان روبه رو شد. در سال ۱۹۰۴، این نقاش که از نقاش های مشهور تاریخ است در فرانسه اقامت گزید و بقیه زندگی خویش را در آنجا گذراند.وی در سال ۱۹۷۳ در موگینس فرانسه درگذشت.

منبع ویکی پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.