تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جکی چان

چان کُونگ سانگ متخلص به جکی چان در هفت آوریل سال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ چین به دنیا امده است. وی یک مبارز فوق العاده در زمینه های هاپکیدو و ووشو است .

زندگینامه جکی چان

چان کُونگ سانگ متخلص به جکی چان در هفت آوریل سال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ چین به دنیا امده است. وی یک مبارز فوق العاده در زمینه های هاپکیدو و ووشو است .او یک، هنرپیشه، بازیگر ، کارگردان، فیلم‌ نامه‌ نویس، بدل‌ کار و.. اهل هنگ‌ کنگ است او بیشتر در شغل های سینما به شهرت دست یافت. جکی چان به دلیل اثر های سینما در ژانرهای کمدی – اکشن معروف شد.اسم جکی چان وقتی انتخاب کردند و نهادند؛ که این بازیگر بزرگ چین در کشور استرالیا مشغول فعالیت بود و مردم و مدیرش او را جکی خطاب می کردند.

زندگینامه جکی چان

این هنرپیشه بزرگ سینما از خردسالگی به طول ده سال، یعنی تا سال ۱۹۷۱ پیش معلم بزرگ و مشهور «یوشان یوان» در رشته های آکروبات، کونگ‌ فو، اپرای چینی، پانتومیم و آواز را در پی گرفت. او  ۸ ساله بود که در اثر «هفت شانس کوچولو» ایفای نقش کرد. بعد به‌عنوان بازیگر نو جوان در اثر های موزیکال هنگ کنگی کار می کرد. وی در راه رو مشاهیر آمریکا و خیابانی در هنگ کنگ ستاره دارد. او به ۱۱ زبان مثل : اسپانیایی ، انگلیسی ، فرانسوی ، ژاپنی ، روسی و آلمانی کاملا تسلط دارد.

زندگینامه جکی چانمقالات جالب توجه بیوگرافی جکی چان

او ۱ سال در شکم مادرش بود. که در اخر سر با همکاری دکتران چشم به جهان گشود .اسم او KONG SANG یعنی: متولد شده در هنگ کنگ است.بر خلاف سواد کمش، کالج هنگ کنگ به او دکترای افتخاری علوم اجتماعی را بخاطر فعالیت های او به وی اعطاء کرده است.در سال ۱۹۷۶ او عمل جراعی پلاستیک انجام داد تا پلکهایش را مثل اوروپایی ها کند .در راستای کار هایش دفعات زیادی حوادثی مثل شکسته شدن بعضی نقاط بدنش رخ داده است از جمله: ۳ بار شکستگی در قسمت بینی، یک بار از قسمت قوزک پا، بیشتر انگشتان دستهایش، جفت استخوان گونه و حتی سر او شکسته شده است.

زندگینامه جکی چان

خاطره های جالب این بازیگر بزرگ

او اظهار دارد: قصد دارد تمام طرح‌ های‌ لباس هایش را از معیارها و آداب‌ و سنن‌ چینی‌ الگو گرفته است. از اداب و رسوم اروپا بکارگیری نکرده است. او قصد دارد که، در شغل هنرپیشگی هیچ وقت بازنسته نشود.

این ادم مشهور در جواب به پرسش هایی درمورد علاقه جهت همکاری با کارگردانان ایرانی و نیز برای آشنایی‌ اش با سینمای ایران خطاب کرده: در مورد سینمای ایران ااطلاعات زیادی ندارم. باید اول به ایران سفر کنم و سپس در این مورد فکر می کنم.

زندگینامه جکی چان

 

این شخص بزرگ در سینما جهان، که در سال ۲۰۰۵اثر افسانه را در هند جلوی دوربین برد، در مورد تجربه ی بودن فضای در این کشور خطاب کرد: من ۳۱ روز در هندوستان کار کرم و در آن زمان بسیار شبکه های این کشور را مشاهده کردم و تحت تاثیر رقص و آواز فیلم های بالیوودی قرار گرفتم .خیلی از شما همراهان سایت ماندگار تاریخ مچکریم که تا اخر این زندگی نامه هم ما را همراهی کردید.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.