تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جیمز گاسلینگ

جیمز گاسلینگ از محققان کبیر کامپیوتر و بزرگ شده در کشور بزرگ کانادا است. او به نام پدر زبان برنامه‌ نویسی جاوا در جهان معروف است وی در حال حاظر ثروت مند است.

زندگینامه جیمز گاسلینگ

جیمز گاسلینگ از محققان کبیر کامپیوتر و بزرگ شده در کشور بزرگ کانادا است. او به نام پدر زبان برنامه‌ نویسی جاوا در جهان معروف است وی در حال حاظر ثروت مند است.جیمز گاسلینگ را پدر برنامه نویس جاوا JAVA لقب داده اند. وی جاوا را وقتی که در شرکت Sun Microsystems در حال فعالیت بود ساخت.  این برنامه نویس ماهر جاوا را از زبانهای برنامه نویسی زمینه پیشرفته وخیلی قدرتمندی ساخته. که طرح اصلی سازنده خود را از C و ++C الگو برداری کرده ولی با ویژگی هایی کمتر و توابعی ساده‌تر درست کرده. این زبان از امنیت فوق العاده قوییی بهره می برد و در آمریکا کاربران زیادی دارد. او ماشین مجازی جاوا را نیز خود نوشت.

جیمز گاسلینگ در ۱۹ می سال ۱۹۵۵ در نزدیکی کلگری آلبرتا در کانادا به دنیا آمد. خانواده‌ی پدری او همگی کشاورز بوده و خانواده‌ی مادری‌اش نیز در صنعت کردشگری فعالیت می‌کردند. او دوران کودکی خود را با بازی در مزرعه و سروکله زدن با وسایل قدیمی کشاورزی گذرانده است. اولین برخورد گاسلینگ با دنیای الکترونیک، در سن ۱۰ سالگی بوده است.پدر او قطعاتی کهنه را از مراکز سوئیچینگ مخابراتی پیدا کرده و آنها را در سطل زباله می‌اندازد. جیمز با این قطعات بازی می‌کند و بسیاری از مفاهیم اولیه‌ی الکترونیک را از این رله‌های مخابراتی می‌آموزد.

زندگینامه جیمز گاسلینگ

 در بیوگرافی جیمز گاسلینگ  این مطلب ذکر شده که در دوران خردسالی اش نخستین روبه رو شدندش با دنیای کامپیوتر اتفاق افتاده. یکی از نزدیکان پدرش، آنها را به او در ساختمان کامپیوتر کالج کلگری داد. او نیز در نخستین گفت و گو هدف خود را مشخص کرد تا در این کالج ادامه تحصیل بدهد. جیمز به دلیل هیکل تنومند خود را میان دانشجویان جا میداد. بخاطر بازدیدهای غیز منتظره او از این دپارتمان نیز نزدیکی خانه به دانشگاه بوده است.

جیمز در مصاحبه‌ای در مورد آن سال‌ها می‌گوید که برخوردهای اولیه‌اش با کامپیوترها مانند اسباب بازی بوده است. او تقریبا به‌صورت غیرقانونی وارد دانشگاه می‌شده است و برنامه‌نویسی را تاحدودی به‌صورت خودآموز فراگرفته است. در نهایت تعدادی از کارمندان آن بخش متوجه استعداد و توانایی‌های او می‌شوند و شغلی را در دپارتمان فیزیک دانشگاه کلگری به جیمز پیشنهاد می‌دهند.

زندگینامه جیمز گاسلینگ

در نهایت، جیمز به‌عنوان مهندس نرم‌افزار و در دوران دبیرستان استخدام می‌شود. او از آن پس این فرصت را پیدا می‌کند که در پروژه‌های واقعی شرکت داشته باشد. در زمانی که هم سن و سالان او در حال بازی کردن با ماشین بوده‌اند،‌ او با کامپیوترها سروکار داشته است. جیمز دفتری مشترک با دانشجویان دانشگاه در دپارتمان فیزیک داشته است و از آن دوران، به‌عنوان زمانی هیجان‌انگیز در زندگی‌اش یاد می‌کند.گاسلینگ برای تحصیل در مقطع کارشناسی وارد همان دانشگاه کلگری شد. او مدرک خود را در رشته‌ی علوم کامپیوتر از این دانشگاه دریافت کرد و برای گذراندن تحصیلات تکمیلی وارد دانشگاه کارنگی ملون شد.

جیمز گاسلینگ در زمان های کاری خود کتاب‌های زیادی را هم نوشته است. یکی از معروف ترین این کتاب‌ها با اسم The Java Programming Language و در چند جلد به بازار رسیده است که ادم هایی مثل بیل جوی، کن آرنولد و فرانک یلین در نوشتن آنها با گاسلینگ مشارکت کرده اند. در اصل بیشتر مقالات منتشر شده از گاسلینگ، آموزش‌ها و مقدماتی در مورد زبان برنامه‌ نویسی جاوا هستند.
منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.