تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سامان قدوس

زندگینامه سامان قدوس

مطالب خواندنی:

بیوگرافی سامان قدوس

این بازیکن متولد دوازدهمین روز از دومین ماه از پاییز است و در سال ۱۳۷۲ (  ۳ نوامبر ۱۹۹۳) در شهر مالموی سوئد به دنیا آمد. بد نیست بدانید که پدر سامان قدوس اهل اهواز و اصلیت مادرش به دزفول ربط پیدا می کند. مهاجرت این زوج به سوئد و در پی آن به دنیا آمده سامان، آن دو را مجاب به ماندن کرد.

شروع فوتبالی سامان قدوس در شهری است که در آن بدنیا آمده است و اولین عضویت در تیم های باشگاهی سوئد نیز به تیمی از همین شهر بر میگردد. که همه این اتفاقات در سال ۲۰۰۷ رقم خورده است. اما دنیای حرفه ای این بازیکن از سال ۲۰۱۱ شکل گرفت. مادامی که این بازیکن با پیوستن به تیم سیریانسکا و زدن ۱۴ گل برای آنها مورد توجه اصحاب رسانه کشور سوئد قرار گرفت. این بازیکن در هر دو پست مهاجم و وینگر چپ می تواند توپ بزند. پست هایی که این روزها بازیکن های آماده ای دارد و باید دید سامان قدوس برای جا انداختن خود در ترکیب چقدر تلاش می کند و چگونه نظر کارلوس کیرش را به خود جلب می نماید.

مانی که این بازیکن نبوغ خود را به همگان ثابت کرد، طولی نکشید که از طرف فدراسیون  و سرمربی وقت سوئد برای بازی در این تیم دعوت شد، سامان قدوس با پذیرفتن این دعوت توانست گام بلندی را در جهت رشد خود بردارد، حتی در اولین بازی سوئد توانست دو گل برای این تیم به ثمر برساند. آنجا بود که رسانه های ایران توجه بیشتری را روی این بازیکن نشان دادند که در نهایت منجر به دعوت کردن این بازیکن در شهریور ۹۶ از سوی سرمربی وقت یعنی کارلوس کیروش شد. حال در آستانه جام جهانی سرمربی ایران می تواند از یک بازیکن خوش تکنیک در پست مهاجم بهره ببرد.

سامان قدوس و بازی برای تیم اف کی اُسترسوند:

با زدن ۱۰ گل در ۲۷ بازی‌‌اش در فصل گذشته، سامان قدوس در تیم اف کی اُسترسوند موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و پس از آن در ماه ژانویه به اردوی تیم ملی سوئد فراخوانده شد، جایی که اولین بازی‌های ملی‌اش را برابر ساحل عاج و پس از آن برابر اسلواکی در دو دیدار دوستانه انجام داد. امسال روند خوب گلزنی او باز همه ادامه پیدا کرد. بعد از هفت گل در جام حذفی سوئد، چهار گل در لیگ و یک گل زیبا و تأثیرگذار که مسبب پیروزی یک بر صفر تیمش برابر گالاتاسرای در مرحله مقدماتی لیگ اروپا شد، حالا مشتریان خارجی قدوس هم بیشتر شده‌اند، اما فقط تیم‌های باشگاهی نیستند که او را می‌‌خواهند. فدراسیون فوتبال ایران تلاش‌هایش را برای جذب این هافبک – مهاجم ۲۳ ساله شدت بخشیده است تا او را به مرحله نهایی جام جهانی ببرد.

دعوت به تیم ملی ایران

قدوس در دو بازی دوستانه که برای سوئد انجام داد مقابل ساحل عاج از دقیقه ۷۴ به میدان آمد و در بازی مقابل اسلواکی هم در دقیقه ۵۹ به میدان آمد و در دقیقه ۲+۹۰ برای سوئدی‌ها گلزنی کرد.

در مصاحبه با سایت expressen سوئد، او در خصوص این مسئله بیان کرد:

اسپورت اکسپرسن در مقدمه مصاحبه‌اش نوشته است: آبر زنلی (بازیکن ۲۲ ساله هیرنفین هلند که برای تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد بازی کرد) ترجیح داد به عضویت تیم ملی کوزوو درآید و سئاد هاکاسابانوویچ (بازیکن تیم زیر ۱۶ ساله‌های سوئد) هم تیم ملی مونته‌نگرو را انتخاب کرد. حالا فوتبال سوئد ممکن است یکی دیگر از بازیکنانش را به یک تیم ملی دیگر بدهد. اسپورت اکسپرسن می‌تواند تأیید کند که سامان قدوس در این اواخر بارها و بارها تماس‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال ایران داشته است و برای گرفتن تابعیت این کشور اقدام کرده است. او می‌گوید: «من امروز در سفارت ایران بودم».

بعد از این دعوت بود که سامان قدوس بلافاصه با قبول آن به تیم ملی ایران پیوست و حتی در فایل ویدئویی که به زبان فارسی است اعلام کرد که علاقمند به حضور در تیم ملی ایران است. البته این اتفاق برای مسئولان سوئدی و حتی رسانه هایش خوشایند نبود و آنها معتقدند سامان قدوسی که در این کشور پرورش یافته بود نباید به تیم ملی سوئد پشت می کرد. با این حال این بازیکن خیلی زود به تیم ملی ایران پیوست و اتفاقا با استقبال بسیار گرمی نیز از سوی بازیکنان مواجه شد.

جالب است بدانید با اینکه در رسانه های مختلف خبر از ازدواج این بازیکن با یکی از سرشناسان سوئدی داده شده است اما این خبر بلافاصه از طرف این بازیکن تکذیب شد و سامان قدوس هنوز مجرد است و در مصاحبه ای نیز اعلام کرده است که دوست دارد با دختری از ایران ازدواج کند. بازیکن اخلاق مداری که در صفجه های اجتماعی می توان رد این اتفاق را مشاهده کرد. سایت روزگار هر گونه اخبار در خصوص ازدواج این بازیکن را متعاقبا از طریق همین صفحه اعلام خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.