تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه لودویگ بولتزمان

لودویگ بولتسمان در 20 فوریه در سال 1844 در اتریش به دنیا امد. وی فیزیکدان برجسته تاریخ است. وی در دانشگاه‌های وین، گراتش، مونیخ، و لایپزیگ تدریس کرده است.

زندگینامه لودویگ بولتزمان

لودویگ بولتسمان در ۲۰ فوریه در سال ۱۸۴۴ در اتریش به دنیا امد. وی فیزیکدان برجسته تاریخ است. وی در دانشگاه‌های وین، گراتش، مونیخ، و لایپزیگ تدریس کرده است. بزرگترین دست‌آوردهای او در ترمودینامیک و مکانیک آماری است که او با پرسش اینکه چگونه حرکت برگشت‌پذیر میکروسکوپی ذرات را به فرایندهای ماکروسکوپیک بازگشت‌ناپذیر ربط داد.

به عنوان یکی از حامیان تند و تیز مکتب اتم‌گرایی او از واقعیت وجودی اتم در برابر حملات ارنست ماخ و ویلهلم اوستوالد دفاع نمود. او همچنین به عنوان یکی از کامل کنندگان فیزیک کلاسیک در قرن نوزدهم میلادی، و نوآوران فیزیک در آغاز قرن بیستم میلادی به عنوان نظریه نسبیت شناخته‌می‌شود، هر چند خودش نقشی در آن نداشت ولی روش‌های نوآورانه او در بسیاری از ارجاعات مؤثر بود.او که از افسردگی رنج می‌برد در سن ۶۲ سالگی به زندگی خود پایان داد.لودویگ بولتزمان در دانشگاه‌های مختلف ریاضیات، فیزیک تجربی و فیزیک نظری را آموخت اما علاقه‌ی اصلی او فیزیک نظری بود. او در طول این زمان سفرنامه‌ی مشهور خود با نام ” سفر یک دانشمند آلمانی در الدورادو ” را نوشت.

زندگینامه لودویگ بولتزمان

تفسیر قواعد ترمودینامیک توسط این ادم فعال در عرصه فیزیک

روش علمی بولتزمان، حمله به مشکلات بود. او در اوایل دهه‌ی ۱۸۷۰ قانون دوم ترمودینامیک را بر پایه‌ی نظریه‌ی اتمی ماده توضیح داد. او نشان داد که قانون دوم را می‌توان با ترکیب قوانین مکانیک، با استفاده از حرکت اتم‌ها، با نظریه‌ی احتمالات تفسیر کرد. بولتزمان روشن کرد که قانون دوم فیزیک در اصل یک قانون آماری است. او بیشتر ساختار مکانیک‌های آماری را فرمول‌بندی کرد، چیزی که بعدها توسط جوسایا ویلارد گیبس، فیزیکدان و ریاضی‌دان، مورد تحقیق قرار گرفت.

پایان زندگی این فیزیکدان

لودویگ بولتزمان به دلیل انتقادات شدید از کارهایش به شدت تضعیف روحیه می‌شد. او در ۵ سپتامبر ۱۹۰۶ در دوئینو ایتالیا با دار زدن خود دست به خودکشی زد. او در زمان مرگش ۶۲ سال سن داشت.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.