تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه هلن کلر

هلن کلر در 27 ژوئن در سال 1880 در امریکا به دنیا امد. نویسنده نابینا و ناشنوا و در زمینه سوسیالیست آمریکایی فعال بود.

زندگینامه هلن کلر

هلن کلر در ۲۷ ژوئن در سال ۱۸۸۰ در امریکا به دنیا امد. نویسنده نابینا و ناشنوا و در زمینه سوسیالیست آمریکایی فعال بود.این نویسنده بزرگ حتی هنگامی که خردسال بود خیلی علاقه داشت که به دانشگاه برود. در سن ۱۴ سالگی، هلن کلر در یک مدرسه ناشنوایان در نیویورک رفتد و در ۱۶ سالگی به «مدرسه کمبریج بانوان جوان» در ماساچوست رفت. کلر در سال ۱۹۰۰ به دست دانشگاه رادکلیف انتخاب شد و ۴ سال پس از آن، به کمک آنی سالیوان استاد خود، که سخنرانی‌ها را در کف دست او می‌نوشت، از آنجا فارغ‌ التحصیل شد. در این زمان او قاد شد با فشار دادن انگشت بر گلوی آنی و تقلید ارتعاشات صوتی او صحبت کردن را بیاموزد؛ با این حال او نخستین فرد نابینا- ناشنوایی بود که از دانشگاه فارغ‌ التحصیل شد.

زندگینامه هلن کلر

انتشار نخستین مقاله در زمان دانشگاه

نویسنده بزرگ بعد از اتمام درس از مدرسه به کالج آمادگی دختران در شهر کمبریج انگلستان رفت. وی در آن دوره بین مردم از علاقه ویژه ای برخوردار بود و با ادم های مشهور و موثر در ارتباط بود. او با نویسنده معروف آمریکایی، «مارک تواین» هم دوستی قدیمی داشت و از راه او با ادمی آشنا شد که هزینه های دانشگاهش را بدهد.

زندگینامه هلن کلر

در همه این سال ها سالیوان، هلن را در کلاس های درس همراهی می کرد تا سخنرانی ها و متن ها را برایش تفسیر کند. تا آن زمان هلن در راه های ارتباطی مختلف مثل لب خوانی از طریق لمس، خواندن خطوط بریل، تایپ کردن و هجی کردن با انگشتان مهارت بالای یکسب کرده بود. بنابراین با کمک سالیوان و همسر آینده او، اولین کتاب خود را تحت عنوان «داستان زندگی من» به رشته تحریر درآورد.

کوشش تا پای مرگ

معلم دلسوز هلن کلر، سالیوان در زمان زندگی خود یک بار ازدواج کرد، لیکن از هلن جدا نشد و او را به خانه خود برگرداند. این ماجرا زمانی بعد سبب طلاق سالیوان از همسرش شد. سالیوان که تا آخرین سال های زندگی خود با هلن، در نهایت بخاطر مشکلات سلامتی در سال ۱۹۳۶ میلادی از مرد. هلن کلر هم در سال ۱۹۶۱ میلادی به تعداد دفعات زیادی سکته مغزی کرد و سال های اخر زندگی خود را د رخانه اش که در ایالت کانتیکت بود طی کرد. او در اخر سر در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۶۸ میلادی تنها چند هفته قبل از تولد ۸۸ سالگی اش وقت خواب از دنیا رفت.

زندگینامه هلن کلر

 

منبع ویکی‌پدیا برترین ها
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.