تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه آلبرشت فون هالر

آلبرت فون هالر کالبد شناس، فیزیولوژیست، تاریخ‌ دان و شاعر سوئیسی بود. از این دکتر که یکی از شاگردان هرمان بوئرهاو بود معمولا به عنوان «پدر فیزیولوژی مدرن» نام برده می‌شود.

زندگینامه آلبرشت فون هالر

آلبرت فون هالر کالبد شناس، فیزیولوژیست، تاریخ‌ دان و شاعر سوئیسی بود. از این دکتر که یکی از شاگردان هرمان بوئرهاو بود معمولا به عنوان «پدر فیزیولوژی مدرن» نام برده می‌شود.این کالبد شناس در یک خانوادهٔ قدیمی سوئیسی و در برن چشم به جهان گشود. بخاطر مریضی های گوناگون ناشی از ورزش‌های پسرانه وی توانست تمرکز بیشتری بر روی ذهن خود داشته باشد.می گویند که در  دوره نوجوانی وی کتاب مقدس را می‌خواند و به خدمتکاران پدرش می‌آموخت. پیش از اینکه ده‌ ساله شود یک روش گرامر زبان آرامی و واژگان یونانی و عبری را ساخت.

زندگینامه آلبرشت فون هالر

کشف ایجاد حس توسط اعصاب و فوت این کالبد شناس

کوشش هالر خیلی دقیق، تحلیلی و هدف‌ دار بود. وی نخستین فردی بود که کشف کرد که تنها اعصاب حس ها را ایجاد می کنند و فقط قسمت های از بدن که به سیستم اعصاب وصل هستند می‌تواند چیزی را حس کنند. شاید بزرگ‌ترین مشارکت او، فرمول‌بندی روش تحقیق فیزیولوژیک بود.سلامتی آلبرشت فون هالر پس از ۱۷۷۳ به تدریج کم شد. او در ۱۲ دسامبر ۱۷۷۷ در سن ۶۹ سالگی فوت کرد.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.