تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه ابراهیم گلستان

سید ابراهیم گلستان متولد شده در روز 26 ماه مهر در شهر زیبای شیراز است. کارگردان، رمان نویس، مترجم، روزنامه‌نگار، و عکاس شیرازی است.

زندگینامه ابراهیم گلستان

سید ابراهیم گلستان متولد شده در روز ۲۶ ماه مهر در شهر زیبای شیراز است. کارگردان، رمان نویس، مترجم، روزنامه‌نگار، و عکاس شیرازی است.ابراهیم گلستان در سال ۱۳۴۰ جهت فیلم یک آتش توانست مدال برنز جشنوارهٔ فیلم کوتاه را از ان خود کند. همچین پاداشی، نخستین جایزهٔ جهانی جهت یک کارگردان ایرانی جساب می شود.

زندگینامه ابراهیم گلستان

سبک خاص اثر های نوشته شده رمانی این ادیب در مسیر موفقیت داستان معاصر فارسی بسیار تاثیر گذار بوده است.او از سال ۱۳۵۷ در استان ساسکسِ انگلستان می زیست. این ادم با توانا که در عرصه سینما هم فعالیت می کرد یک پسر و یک دختر با اسم های کاوه و لیلی دارد؛ کاوه گلستان عکاس خبری ایرانی، در فعالیتی در سال ۲۰۰۳ در کنار گروه خبری بی‌بی‌سی در عراق با رویداد انفجار مین فوت کرد؛ لیلی گلستان، به‌عنوان مترجم، نویسنده و مدیر گالری گلستان در ایرانکار میکند.مانی حقیقی، که در عرصه سینما فعالیت می کند، و مهرک گلستان، خوانندهٔ رپ، صنم حقیقی و محمود حقیقی فرزند فرزندان او هستند.

گلستان اولین پسر سید محمدتقی تقوی، فعال سیاسی شیرازیِ مالک روزنامهٔ گلستان، است.وی در سال ۱۳۲۰ جهت درس خواندن در رشته حقوق به تهران کوچ کرد. در تهران در ۲۱ سالگی با اقوام خودش فخری گلستان وصلت کرد. بعد  در حزب توده عضو شد و درس خواندن در دانشکدهٔ حقوق کالج تهران را ول کرد. ابراهیم گلستان در آن وقت به عنوان عکاس روزنامه‌های رهبر و مردم فعالیت می کرد. او در سال ۱۳۲۶، مقاله نخست خود را که جمع داستانی با اسم «به دزدی رفته‌ها» بود، را وارد بازار کرد.

با سایت ماندگار تاریخ ما تا پایان بیوگرافی ابراهیم گلستان همراه باشید.

سخن پایانی درباره این ادیب توانا

از خصوصیات دیگر رمان نویسی گلستان، ایجاد جمع داستان‌های در یک راستا است. اگرچه که همچنین خصوصیتی در اوروپا بیشتر استفاده می شده است لیکن، این روش رمان نویسی در ایران با گلستان شروع می‌شود لیکن نقطه حارز اهمیت اینجا است که در این روش اثر های گلستان، ایجاد روشی تازه ازرمان نویسی است که در ادبیات کلاسیک ایران، مثل منطق الطیر، هم می توان پیدا کرد این روش را.

زندگینامه ابراهیم گلستان

این سبک از داستان‌ها براساس درون‌ مایه یا ذات واقعی داستان نیست، بلکه براساس ساختارهای شبیه به بقیه داستان ها دارد. مرسی که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید..

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.