تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه کورت والدهایم

کورت والدهایم این سیاست مدار بزرگ در سال 1918 در 21 دسامبر چشم به جهان گشود. او دیپلماتی از تبار اتریش و چهارمین دبیرکل ملل متحد بود.

زندگینامه کورت والدهایم

کورت والدهایم این سیاست مدار بزرگ در سال ۱۹۱۸ در ۲۱ دسامبر چشم به جهان گشود. او دیپلماتی از تبار اتریش و چهارمین دبیرکل ملل متحد بود.کورت والدهایم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۱۹۱۸ در شهری بسیار کوچک نزدیک شهر وین اتریش به دنیا امد. این مرد که یک رئیس‌ جمهور بی همتا در جهان است یک برادر و یک خواهر داشت. پدرش مصمم بود که بدلیل وضعیت شغلی بهتر، رشته پزشکی را در پیش بگیرد لیکن علاقه کورت والدهایم به زمینه حقوق بود.در سال ۱۹۳۸ ارتش آلمان وارد اتریش شد و هیتلر اطغام اتریش را به آلمان اعلام کرد. این سیاست مدار بزرگ بعد از آنکه در سال ۱۹۳۹ یک دوره دو ساله در کالج حقوق را طی کرد به خدمت سربازی در ارتش آلمان-اتریش رفت.

زندگینامه کورت والدهایم

رئیس‌ جمهور شدن

مطالب خواندنی:

کورت والدهایم در سال ۱۹۶۸ به صورت رسمی وزیر امور خارجه اتریش شد. بعد از آنکه در سال ۱۹۷۰حزب حاکم اتریش اغلب خودرا از دست داد، تصمیم اتخاذ شد تا این سیاست مدار از مقام وزارت اخراج شود و در پیش رو به او پیشنهاد شد مقام سفارت در مسکو یا لندن یا نمایندگی اتریش پیش سازمان ملل را بپذیرد. او سومی را اتخاذ کرد. لیکن والدهایم خود خواه تر از آن بود که به آن مقام اکتفا کند. بخاط همین در انتخابات سال ۱۹۷۱ ریاست جمهوری اتریش شرکت کرد و با ۲/۴۷ درصد آراء از حریف خود شکست خورد.والدهایم در سال ۱۹۸۶ ازنو در انتخابات رئیس جمهور اتریش هم مشارکت داشت و با گرفتن ۵۴ درصد کل آراء جهت زمان شش سال به ریاست جمهوری اتریش مورد گزینش قرار گرفت.

زندگینامه کورت والدهایم
ریاست سازمان ملل

در اخر سر در ۲۱ دسامبر ۱۹۷۱ شورای امنیت ملل متحد با تمام آراء به مجمع عمومی پیشنهاد کرد تا کورت والدهایم ۵۳ ساله به عنوان چهارمین دبیرکل ملل متحد رسما کار کند. او به زمان ۱۰ سال (از ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۱) دبیرکل سازمان ملل بود. بعد از تمام شدن دومین دوره دبیر کلی اش خواست تا دوباره برای دوره سوم هم در  کاندید شدن شرکت کند لیکن در این دوره موفق نبود و جای خودرا به خاویر پرز دکوئیار داد.کورت والدهایم در ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷ (۲۴ خرداد ۱۳۸۶) در سن ۸۸ سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

زندگینامه کورت والدهایم

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.