تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه ویلیام رمزی

سر ویلیام رمزی این شیمی دان معروف  در 2 اکتبر سال 1852 در گلاسگو واقع در اسکاتلند به دنیا امد. شیمی دان مشهور تاریخ و دریافت کننده جایزه نوبل شیمی سال ۱۹۰۴ است.

زندگینامه ویلیام رمزی

سر ویلیام رمزی این شیمی دان معروف  در ۲ اکتبر سال ۱۸۵۲ در گلاسگو واقع در اسکاتلند به دنیا امد. شیمی دان مشهور تاریخ و دریافت کننده جایزه نوبل شیمی سال ۱۹۰۴ است.این شیمی دان معروف کشف کننده گازهای نئون، آرگون، زنون، هلیوم و کریپتون است. جدا از رادون، همه گازهای بی اثر توسط این شیمی دان معروف کشف شدند.

پدر این شیمی دان معروف مهندس راه و ساختمان و عمویش، آندرو رمزی، و همچنین زمین‌ شناس معروف بود. بعد از فارق التحصیل شدن در آکادمی گلاسکو، رمزی به کالج گلاسکو رفت و تحت نظر شیمی‌ دان مشهور، توماس آندرسون، مورد تعلیم قرار گرفت. او مدرک دکترای خود را از دانشگاه توبینگن کسی کرد. بعد از آن، رمزی شاگرد آندرسون در کالج آندرسون شد. او در سال ۱۸۷۹ به عنوان استاد شیمی در دانشگاه بریستول مشغول شد.

زندگینامه ویلیام رمزی

ویلیام رمزی این شیمی دان معروف بعد از گرفتن درجه استادی شیمی در کالج لندن، اکتشافات مهمی داشت و مقالات مطالب علمی زیادی در رابطه با اکسیدهای نیتروژن انتشار داد. رمزی با الگو از کشف رایلی در سال ۱۸۹۲، که می گفتکه وزن اتمی نیتروژن پیدا شده در جو بالاتر از وزن نیتروژن استخراج‌ شده به دست روش‌های شیمیایی است، یک گاز سنگین را در نیتروژن اتمسفر کشف کرد و آن را آرگون نامید. یک سال بعد، او هلیوم را از یک کانی با نام کلویت آزاد کرد.

زندگینامه ویلیام رمزی

فوت این شیمی دان مشهور

ویلیام رمزی در سال ۱۸۸۸ عضو جامعه‌ی سلطنتی شد و سه سال بعد، یعنی در سال ۱۹۰۲، به درجه شوالیه رسید. وی نیز به عنوان رئیس انجمن شیمی و انجمن بریتانیایی پیشرفت علوم کار می‌کرد.رمزی در ۲۳ جولای ۱۹۱۶ بخاطر سرطان بینی در باکینگهام‌ انگلستان در گذشت. او ۶۳ سال سن داشت.مرسی که تا اخر این مقاله با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.