تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه نیکلاس کوپرنیک

نیکلاس کوپرنیک ستاره شناس برجسته تاریخ در 19 فوریه سال 1473 در لهستان به دنیا امد. این ستاره شناس در زمینه های ستاره‌شناسی، ریاضات و اقتصاد و نجوم فعال بود.

زندگینامه نیکلاس کوپرنیک

نیکلاس کوپرنیک ستاره شناس برجسته تاریخ در ۱۹ فوریه سال ۱۴۷۳ در لهستان به دنیا امد. این ستاره شناس در زمینه های ستاره‌شناسی، ریاضات و اقتصاد و نجوم  فعال بود. که نظریه خورشید مرکزی منظومه شمسی را گسترش داد و به صورت علمی درآورد. وی پس از سال‌ها مطالعه و مشاهده اجرام آسمانی به این نتیجه رسید که بر خلاف تصور پیشینیان زمین در مرکز کائنات قرار ندارد، بلکه این خورشید است که در مرکز منظومه شمسی است و سایر سیارات از جمله زمین به دور آن در حال گردشند.

نظریهٔ انقلابی کوپرنیک یکی از درخشان‌ترین مستندسازی‌های عصر رنسانس است که نه فقط آغازگر ستاره‌شناسی نوین بود، بلکه دیدگاه بشر را دربارهٔ جهان هستی دگرگون کرد.
در طول این دوران در آکادمی کراکو او دانش کامل ریاضیات و ستاره‌شناسی را به دست آورد. او همچنین علوم طبیعی و آرمانی ارسطو و ابن رشد را مطالعه کرد که سبب علاقه‌ی او به مطالعه شد و او را بافرهنگ انسانی آشنا کرد. در سال ۱۴۹۷ او به مطالعاتش در ایتالیا ادامه داد. در ایتالیا کوپرنیک به دانشگاه‌های مختلفی رفت از جمله بولونیا، پادوا و فرارا. در آنجا او دو مدرک دکترای حقوق و پزشکی گرفت. با شرکت در سمینارهای ستاره‌شناسی بسیاری از ستاره‌شناسان ایتالیایی مانند دومنیکو نووارا دو فرارا، کوپرنیک به گسترش دانش ستاره‌شناسی خود ادامه داد.

مطالب خواندنی:

زندگینامه نیکلاس کوپرنیک

اغاز نظریه خورشید مرکزی

در سال ۱۵۰۳ پایه‌های کار بزرگ او در فرومبورک گذاشته شد، و او در آنجا کار بر روی نظریه‌ی خورشید مرکزی را آغاز کرد. کار او یک شرح مختصر از مکانیسم خورشید مرکزی ، بدون دستگاه‌های ریاضی بود و و در بعضی از جنبه‌های مهم ساختار هندسی خود، از کتاب De revolutionibus متمایز بود. اما کار او همچنان بر روی پیش‌فرض حرکت سه‌گانه ی زمین پایه‌ریزی شده بود.

منتشر کردن اثار و فوت این ستاره شناس

در اخر سر در سال ۱۵۴۳ او کتابش را به چاپ رساند و در همان سال از دنیا رفت. کتاب او به عنوان آغازی برای ستاره‌شناسی مدرن و تعریف ظهور و تجلی عیسی که سبب آغاز انقلاب علمی شد مورد توجه است.مرسی که تا مطلب زندگینامه نیکلاس کوپرنیک با ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.