تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه بروس لی

لی جن فان معروف به بروس لی معلم ورزش های رزمی کشور چین،هنرپیشه فیلم‌های اکشن، معلم فلسفه، نظریه‌ پرداز و سازنده روش رزمی جیت کان دو است.

زندگینامه بروس لی

لی جن فان معروف به بروس لی معلم ورزش های رزمی کشور چین،هنرپیشه فیلم‌های اکشن، معلم فلسفه، نظریه‌ پرداز و سازنده روش رزمی جیت کان دو است. خیلی از مردم این ورزشکار را جزو از موثر ترین شخصیت های معروف سده بیستم و نشان فرهنگی می‌خوانند. وی نیز پدر دو بازیگر با اسم های براندون لی و شانون لی بوده است.

زندگینامه بروس لی

در بیوگرافی بروس لی می خوانیم که، او در منطقه چینی‌های سانفرانسیسکو در کالیفرنیای امریکا متولد شد. لیکن در هنگ کنگ رشد کرد و این ورزشکار معروف در ۱۸ سالگی مجدد برای درس خواندن در کالج به سانفرانسیسکو برگشت. فیلم‌های رزمی که بروس لی در دنیای هالیوودی و سینمای هنگ کنگ نقش افرینی کرد سبب ارتقای سطح فیلم های رزمی هنگ کنگ شده و علاقه مردم هنگ گنگ را به او بر انگیخت و همچنین جریانی از علاقه‌ مندی به فیلم‌های هنرهای رزمی چینی (ووشو) را در دنیای اورپا ایجاد کرد.

فلیم سازی و جو فیلم‌های وی نیز بر روی ورزش های رزمی و همچنین بر روی فیلم‌های رزمی هم در هنگ کنگ و چه درنقاط گوناگون دنیا موثر بود.بروس لی، به یک قیافه نمادین برای اسیایی ها، مبدل شد ،چونکه در فیلم‌هایش به عنوان افتخار ملی برای چین و ملی‌گرایی چینی بازی می کرد.

زندگینامه بروس لی

بروس لی در خردسالی، هنرجو ییپ من استاد وینگ چون کونگ فو شد. به محض اینکه بروس لی این وارد به آمریکا شد شروع به یاد دادن هنر رزمی خودش با نام جان فن کونگ‌ فو را شد. بروس هرچند در وینگ چون یاد گرفته بود لیکن به پیروی از یک سبک معتقد نبود و معتقد به بکارگیری از قوی ترین روش ها از سبک‌های گوناگون رزمی بود. با توجه به این که به مطالعهٔ زیاد در مورد سبک‌های مختلف رزمی می‌پرداخت از آن رو با تمام شیوه های مبارزهٔ اورپایی واسیایی کاملا اشنا بود.

زندگینامه بروس لی

جهت ادای احترام به بروس لی و یاد بود این شخصیت بزرگ، در سال ۱۹۹۳ مراکز بزرگ و دانشکده های هنری کمپانی ساخت فلیم هالیوود آمریکا تابلویی براق و پر نور از پنج ستاره طلا و نقّاشی فیلمی که بروس در آن ایفای نقش کرده بود را در هالیوود نصب کردند.بروسلی همچنان در بین شخصیت های معروف جا دارد.
منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.